aeroport prat

(ACN) La comissió de Foment del Treball sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat ja té sobre la taula nou propostes amb projectes diferents per millorar la infraestructura. Segons han explicat els seus membres aquest dijous, entre les opcions que treballen hi ha també la de construir una pista marina de 3,5 quilòmetres davant la costa catalana. “No ens pararem aquí, encara ens queden cinc mesos i pot ser que rebem alguna proposta més. Això reforça el nostre estudi i tot el que podem concloure”, ha ressaltat el responsable d’aquest grup, Lluís Moreno. Per la seva part, el president de la patronal, Josep Sánchez Llibre, ha promès que les conclusions d’aquest equip dibuixaran l’aeroport “més verd del món, el més ecològic”.

Els membres de la comissió han reconegut que bona part d’aquestes propostes ja s’han fet públiques per part dels seus impulsors. Tanmateix, han ressaltat la importància de fer-ne un treball discret i professional que sumi veus d’experts i parts afectades. Pel que fa al calendari, tenen previst fer públiques les conclusions al juny o al juliol.

L’informe final reunirà diverses propostes

Des de la comissió de l’entitat han destacat també que el seu informe final no necessàriament disposarà d’una única idea, sinó que pot reunir dues o tres propostes consolidades que s’enviarà a les administracions competents. Per elaborar els seus projectes, Foment ha elaborat una agenda quinzenal de compareixences davant els membres de la comissió, integrada per 42 noms, entre els quals el de diversos empresaris de la capital catalana o d’expolítics com l’exministre popular Josep Piqué.

“No qualifiquem cap proposta, totes les estem escoltant i analitzant des del punt de vista del medi ambient, l’urbanisme, la gestió aeroportuària i la seva governança. Cadascuna és singular”, ha afegit Moreno. En aquest sentit, ha apuntat que el més important és fer un balanç ponderat i trobar un projecte que permeti fer realitat l’aeroport. “El Prat és, sense dubte i dit per Aena, el més rendible dels aeroports del país. No volem que aquest aeroport alimenti les ampliacions de Barajas o d’algun altre. Volem que aquesta riquesa que estem generant es reverteixi a casa nostra”, ha avisat.

La meta de Foment, tal com ha reconegut el president de la pròpia patronal, és enriquir el debat al voltant de la necessitat d’expandir l’aeroport i dibuixar propostes ambicioses. En aquest sentit, Sánchez Llibre ha promès treballar per fer un projecte “raonable i competitiu” per la major terminal catalana.