Barcelona-el Prat ha gestionat 328 vols de negocis durant la setmana de celebració del Mobile World Congress. Pel que fa a l’origen d’aquests vols, destaquen els de procedència europea, sobretot d’Alemanya i el Regne Unit. L’augment de l’activitat a l’aeroport ha provocat un increment de les compres a l’àrea comercial i més ús de les sales VIP. El servei de taxis a les terminals 1 i 2 també s’ha incrementat, tot i que la demanda d’aquest mitjà de transport ha estat més baixa que en l’edició de l’MWC del 2017. (Imatge de portada: @Sr_JOF)

La celebració del Mobile World Congress 2018 a Barcelona ha provocat un increment dels vols privats a l’aeroport de Barcelona-el Prat. En concret, un augment del 220 % respecte a una setmana habitual de febrer. Els vols de negocis procedents de països d’Europa suposen el 48 % del total, principalment d’Alemanya i el Regne Unit. Els vols nacionals representen un 29 % i els d’origen internacional, un 23 %.

La xifra de vols de negocis registrada a l’aeroport durant aquesta edició del Mobile està per darrere de l’edició de 2017, en la qual es van gestionar 343 vols privats. No obstant això, la xifra de vols més alta dels darrers anys va ser al 2015, any en què l’aeroport de Barcelona-el Prat va gestionar 381 vols.

La demanda de taxis a l’aeroport durant l’MWC cau respecte a l’edició de 2017

Els trajectes en taxi durant els dies del congrés amb origen a l’aeroport han ascendit fins als 67.118 viatges, una xifra que representa un 14,24 % menys respecte a la darrera edició del Mobile World Congress. Els dies de més demanda de taxis van ser el cap de setmana del 24 i 25 de febrer.

Augmenta la despesa dins l’aeroport

L’augment de l’activitat aèria pel Mobile també ha provocat un increment  de l’ús dels serveis que hi ha a l’interior de l’aeroport de Barcelona-el Prat. D’una banda, les vendes a l’àrea comercial han augmentat en un 43 %, sobretot en productes com perfums, vins, torrons i records de Barcelona. D’altra banda, els congressistes han fet ús dels serveis prèmium de l’aeroport, en concret, de les sales VIP. Durant la setmana de durada de l’MWC, 15.500 usuaris les han utilitzades, més del doble que en una setmana habitual.