La il·lusió per fer realitat una idea és un dels motors que mou el 4 Years from Now (4YFN), el certamen per a empreses de nova creació que es fa fins aquest dimecres al recinte firal de Montjuïc. S’hi passegen més de 700 inversors interessats a trobar una bon projecte d’entre les 650 empreses, de 145 països, que hi participen.

El 4YFN inclou grans multinacionals com Seat i Nestlé, que busquen trobar un projecte innovador per incorporar-lo a la seva estructura, però la participació majoritària és la d’emprenedors individuals o petites empreses amb un idea sota el braç i moltes ganes de materialitzar-la. És el cas de l’Ignasi Eiriz, un estudiant de 19 anys que vol crear una plataforma de venda de roba de comerç ètic anomenada Ethical Time. També està en procés d’incubació Bie’ls Glasses, una empresa que està dissenyant unes ulleres virtuals per ajudar les persones amb deficiències visuals.

Tot i la gran oferta que aplega el 4YFN, els participants no ho veuen com un espai de molta competència, sinó com una oportunitat de tenir molta visibilitat i aconseguir contactes valuosos per al seu objectiu. Així ho explica Albert Bauló, de Fotoraporto, una aplicació per recollir denúncies i protestes.

Tots tenen fins dimecres per convèncer els seus possibles inversors. Ho poden fer cara a cara, explicant la idea al seu estand, però també es poden donar a conèixer en alguna de les activitats que organitza el saló, com les cites ràpides, les conferències i els concursos.

La previsió és que més de 19.000 persones visitin fins dimecres als 8.600 metres quadrats del 4YFN. El certamen és un dels que concentra bona part dels participants catalans. A l’espai de Barcelona Activa, s’hi mostren una vintena d’empreses i al de l’agència de la Generalitat ACC1Ó, n’hi ha una vintena més.

Ada Colau visita el 4YFN

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha participat en la inauguració oficial del 4 Years From Now. Ho ha fet a la tarda, després d’inaugurar el Mobile World Congress amb altres representants institucionals, com el rei Felip VI. Colau ha visitat diversos estands d’empreses tecnològiques que busquen finançament per fer realitat els seus productes o serveis. L’alcaldessa ha destacat l’ecosistema tecnològic de la ciutat i la gran quantitat d’empreses noves que s’hi generen. Creu que Barcelona té atractiu internacional perquè, diu, emprenedors i empresaris d’altres països del món decideixen instal·lar les seves start-ups a la ciutat.