Els treballadors del 010 fan vaga indefinida de 24 hores des d’aquest dilluns. Amb l’aturada dels gairebé 200 treballadors volen denunciar el canvi d’adjudicació del servei, actualment externalitzat a Qualytel i que el 28 de maig passarà a mans d’Atento. A banda de l’aturada, el personal del 010 també han dut la seva reivindicació a les portes de l’Ajuntament. Una setantena de persones han protestat aquest dilluns a la plaça de Sant Jaume en la primera de les concentracions diàries que es faran entre les 13 i les 14 h.

Segons han explicat els mateixos treballadors a betevé, el primer dia de la vaga indefinida el seguiment ha estat majoritari. Només han acudit al seu lloc de treball vuit persones, quan el servei de matí l’integren una vuitantena de persones.

Un usuari ha denunciat a través de Twitter, i betevé ho ha pogut comprovar, que quan algú truca al 010, la centraleta informa que no se’l pot atendre “per causes tècniques”. Uns fets pels quals acusa el govern municipal de manca de transparència.

Subrogació i millores salarials

Els sindicats demanen que, amb el canvi d’empresa al maig, se subrogui tota la plantilla, es contracti tothom a temps complet i que els treballadors rebin la categoria de gestor. Aquestes condicions són les que permetrien posar fi a la vaga indefinida i millorarien les condicions laborals i econòmiques. Ho explicat Ana Bladó, delegada de Comissions Obreres a Qualytel, a betevé.

010

Assegura que els treballadors del 010 cobren la meitat que el personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament. A més, creu que el canvi d’adjudicació del servei pot suposar un empitjorament de les condicions actuals, amb sous més baixos i treballadors que poden quedar-se al carrer, ja que Atento farà una selecció de personal.

Per protestar per aquesta situació, el personal d’aquest servei també va fer vaga el 25 febrer i l’11 de març entre les 12 i les 18 h. Però des d’aquest dilluns 1 d’abril  l’aturada és indefinida.

Demandes dels treballadors

Algunes de les demandes dels treballadors del 010 de l’Ajuntament són:

  • Subrogació
  • Contractació a temps complet (tres de cada quatre treballadors estan contractats entre 16 i 35 h)
  • Garantir la conciliació familiar, laboral i personal
  • Equiparació salarial amb la categoria de gestors
  • Compliment de les condicions laborals i econòmiques
  • Fer avaluacions de riscos psicosocials per prevenir de riscos laborals
  • Mantenir l’antiguitat

A banda de les demandes que han portat a la vaga indefinida, els treballadors tenen també la vista posada a llarg termini per aconseguir la remunicipalització del servei 010 de l’Ajuntament i una ampliació de la plantilla per garantir una millor atenció ciutadana.