Què poden fer les empreses turístiques per fomentar la sostenibilitat a la ciutat i ser més respectuoses amb el medi ambient? Això és el que planteja el projecte Biosphere, per estimular i afavorir el compromís per a la sostenibilitat entre el teixit empresarial.

Aquest 2019 l’Ajuntament, Turisme de Barcelona, la Diputació i la Cambra de Comerç volen fomentar que les empreses de la ciutat i de l’àrea metropolitana facin passos per aconseguir el distintiu Biosphere. Es tracta d’un certificat d’àmbit internacional. Aquest dilluns s’ha presentat el Compromís per a la sostenibilitat turística Barcelona Biosphere, amb l’objectiu d’estendre l’adhesió a la certificació entre els establiments, serveis, productes i operadors turístics de la ciutat.

El regidor de Turisme, Agustí Colom, ha detallat que l’objectiu és promoure conductes “sostenibles i ètiques” en l’activitat turística i que les empreses es comprometin amb “l’accessibilitat i la sostenibilitat ambiental, cultural, social i laboral”.

Barcelona, la primera ciutat a rebre la certificació l’any 2011

La certificació Biosphere reconeix els avenços per convertir el turisme en una activitat socialment sostenible i que té en compte l’entorn urbà. Barcelona va ser la primera ciutat que la va rebre l’any 2011 i el 2018 va revalidar la distinció. El certificat és el resultat d’una auditoria realitzada per l’Institut de Turisme Responsable (ITR) amb criteris que s’adeqüen als 17 Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de Nacions Unides i a la línia que marca l’Organització Mundial del Turisme (OMT).

En el cas de Barcelona, els punts forts són les millores en accessibilitat a les platges, l’aposta pel turisme inclusiu al districte de les Corts, el Pla d’acció per a l’energia sostenible i l’estratègia de descentralització turística. La ciutat és una de les 17 destinacions del món que ostenta aquest títol.