Sembla que finalment l’arribada de turistes a l’estat espanyol es permetrà a partir de l’1 de juliol. Després dels dubtes generats les darreres hores, aquesta és la data que de moment manté el Govern espanyol si no hi ha rebrots del coronavirus, una notícia que fa setmanes que espera el sector turístic, que ha patit pèrdues econòmiques milionàries, sense precedents.
A l’hotel Novotel Barcelona City, situat al 22@, ja es comencen a preparar per al que serà “la nova normalitat”. Per exemple, augmentant les distàncies dels sofàs situats a les sales i la recepció. La directora general de l’establiment, Sonia Gil-Gibernau, ha explicat a betevé que ja han començat a tenir les primeres reserves de cara a l’estiu i admet que moltes són reserves que ja estaven fetes i que els clients han anat ajornant les dates per l’epidèmia. Creu però que aquest any no s’arribarà, ni de bon tros, al nivell d’ocupació hotelera que normalment hi ha a Barcelona. Creu que això no serà fins al 2022.
també veu amb esperança l’obertura de les fronteres. El seu president, Enrique Alcántara, recorda que les pèrdues econòmiques del sector superaran els 30 milions d’euros. Creu que els apartaments seran una de les opcions més demandades pels turistes, perquè els permetrà “no haver de fer servir zones comunes” i tenir més sensació de seguretat.
Rebaixa de preus de les aerolínies
El sector turístic també vol atreure el turista local aquest estiu. Vueling, per exemple, ofereix fins a aquest divendres vols a cinc euros entre localitats espanyoles. De fet les aerolínies, per ara, mantenen uns preus que fan més que assequible l’arribada de turisme a Barcelona. Al juliol, per exemple, un viatge d’anada i tornada a la ciutat, des de Londres, costa poc més de 50 euros. I, des de Berlín, uns 90. Els turistes que decideixin venir es trobaran amb hotels amb uns preus força més barats del que és habitual. Fins i tot per sota dels 100 euros la nit per a habitacions dobles en allotjaments de quatre estrelles.
Les agències de viatges, que fins fa poc veien la temporada gairebé perduda, comencen a albirar una mica de llum. El seu objectiu és donar tranquil·litat als clients oferint destinacions segures. Ara per ara, Europa i els seus entorns naturals guanyen la partida i, com a destinacions remotes, es mirarà de promocionar països amb poca incidència de la covid-19, com Costa Rica o Nova Zelanda.