El turisme de Barcelona ha quedat pràcticament enterrat amb la pandèmia del coronavirus i el sector es veu obligat a repensar-se per tirar endavant. Vista la falta de turistes internacionals, els esforços se centren ara a recuperar els visitants locals. L’Ajuntament està treballant en una campanya perquè els barcelonins visitin els llocs emblemàtics i d’interès de la Barcelona. Més endavant, es treballarà perquè vinguin els ciutadans de la resta de Catalunya i d’Espanya.

“La supervivència de moltes botigues i centres culturals exigeix un esforç afegit per anar-hi.”

El consistori diu que l’aportació dels barcelonins és clau per recuperar part del teixit econòmic que ha quedat afectat per la crisi de la covid-19 i també perquè espais fins ara monopolitzats per turistes tornin a ser de la ciutat. El regidor de Turisme, Xavier Marcé, ha parlat sobre la campanya que engegarà l’Ajuntament: “És molt important que els barcelonins entenguin que la supervivència de moltes botigues i de molts centres culturals exigeix un esforç afegit per anar-hi”.

Des de Turisme de Barcelona també treballen per difondre entre els barcelonins els actius que té la capital catalana i aglutinaran en una pàgina web tota l’oferta que estigui en marxa perquè la població tingui accés fàcilment a la informació. Ara bé, la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha assegurat que els esforços se centren també en el “mercat nacional”.

El repte de recuperar el turisme internacional i de negocis

La tercera fase d’aquesta campanya per reincentivar el sector turístic se centrarà en les visites internacionals i de negocis, tot i que el consistori reconeix que serà més complicat perquè depèn de l’obertura de fronteres, de l’activitat aèria i de fins quan es manté la quarantena a Espanya: “Hem de veure el temps que dura, però difícilment vindrà algú. La quarantena és incompatible amb tenir turistes”, ha lamentat Muro.