El sector de la restauració és un dels més afectats econòmicament per la pandèmia del coronavirus. Els negocis han hagut de baixar la persiana durant l’estat d’alarma i els locals no podran tornar a obrir a ple rendiment fins que finalitzi el procés de desconfinament. Per adaptar-se a la nova realitat i començar a fer caixa, els restauradors de Sant Antoni estan oferint nous serveis i nous productes per tal de reprendre l’activitat i complir amb les mesures de seguretat.

El menjar a domicili o per emportar

La fase 0 de la desescalada fixada pel Govern permet el repartiment a domicili i la recollida de menjar als locals sempre que s’encarregui abans. A la Bodega d’en Rafel, un establiment clàssic del barri, començarà a vendre cafè per emportar i algunes tapes típiques de la casa aquesta mateixa setmana. El seu responsable, en Rafel Jordana, explica que ja s’han organitzat i estan a punt per donar servei a la clientela. “Hem començat ja a preparar els plats, ja hem comprat material per emportar i a partir d’ara en qualsevol moment possiblement demà al matí el servei de cafetera ja funcionarà i algun platet ja començarà a sortir”.

A la Desayuneria, una cafeteria de la mateixa zona especialitzada en pastissos, atenen comandes per telèfon i correu electrònic per recollir a la botiga i des de fa una setmana també fan l’enviament a casa. La seva propietària, Paula Ruiz, admet que a la gent gran li està costant més i per al client “l’experiència no és la mateixa” però celebra la reobertura esperançada de recuperar el temps perdut. “Obrir ni que sigui la persina i que la gent vegi que comences a funcionar és com una nova etapa, un nou canvi, la gent s’anima”.

De la cuina d’avanguarda a menús més senzills

A tocar de Sant Antoni, el restaurant Nectari ha hagut de canviar l’estil de cuina per poder reobrir. Els seus menús estan elaborats mitjançant tècniques d’avanguarda que només es poden utilitzar si el menjar es consumeix al restaurant. Per això, els responsables han confeccionat tres menús més senzills diferents als habituals que poden fer arribar a casa dels clients. El xef Jordi Esteve diu que “vam pensar com actualitzar-nos, per adaptar-nos i fer gaudir els clients a casa. I així ho estem fent”. A banda, mentre no poden reobrir la sala, també participen de sopars solidaris per als hospitals com el del Mar i la Clínica del Pilar i les parròquies.