L’oferta i la tipologia dels quioscos de premsa tradicionals ha anat evolucionant i adaptant-se als nous temps per poder sobreviure. Aquest és el cas del quiosc situat a la cruïlla dels carrers del Marquès del Campo Sagrado i del Comte Borrell, que des del setembre s’ha convertit en una botiga de discos de música en format de vinil. Es tracta d’una iniciativa de la Florencia Cagna i la seva parella, que és DJ i col·leccionista de discos. Tots dos van decidir agafar les regnes del quiosc tot just quan estava a punt de desaparèixer.

Novetats musicals i reedicions dels clàssics

Tal com explica la Florencia, “vam tenir la idea veient les propostes d’altres quioscos que s’havien renovat i vam dir, per què no provar amb discos de vinil?” Després d’uns mesos en funcionament ja poden dir que el negoci ha tingut molt bona rebuda al barri.

Ofereixen les darreres novetats musicals però també reedicions de discos mítics de la història del rock així com llibres i revistes especialitzades en el gènere. També tenen un petit apartat amb discos de segona mà i un altre per a infants. Pel que fa als compradors, la majoria són joves d’entre 20 i 30 anys, que han recuperat l’afició pel so en vinil que tenien els seus pares o avis, a més d’alguns turistes que passen per la zona.

Formats del passat

Els joves emprenedors van decidir batejar el quiosc amb el nom de ‘Lost Format BCN’ per referir-se a “dos formats oblidats que conviuen a l’establiment com són el diaris en paper i els discos de vinil, tot i que aquests darrers han ressorgit amb força els darrers anys”, apunta Cagna. El so d’un tocadiscos, situat en un dels prestatges, serveix de reclam per al vianants que passen per davant. Així com les portades dels discos, algunes de molt cridaneres com la del darrer treball de Shakira, ‘Las mujeres ya no lloran’ o la de Rolling Stones ‘Hackney diamonds’. “A l’hora de vendre l’impacte de la portada és tan o més important que el disc en si”, conclou la venedora.