(ACN/redacció) Prop d’un centenar de treballadors de Nissan s’han concentrat a la plaça de Sant Jaume aquest dimarts al vespre per reclamar a la multinacional japonesa que es quedi a Catalunya. El comitè d’empresa ha organitzat una acció reivindicativa en què han fet un mosaic amb espelmes, teles negres i vermelles en què es podia llegir el text “25.000 famílies. Futur per a Nissan ja”. El president del Comitè d’Empresa de Nissan, Juan Carlos Vicente, ha recordat que és la segona fàbrica més gran del país i ha subratllat la importància que té per al teixit industrial.
La plantilla fa 23 dies que està en vaga indefinida per protestar per les amenaces de tancament que planen sobre la planta de la Zona Franca, que dona feina a 3.000 persones directament i a 25.000 indirectament, segons els càlculs dels sindicats. Al llarg de les últimes setmanes, informacions de la premsa japonesa han afirmat que Nissan té intenció de tancar la fàbrica a Barcelona i traslladar la producció a plantes de Renault.
Suport de les administracions
La concentració ha comptat amb la presència de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, que s’ha mostrat preocupada pels indicis que apunten al tancament de les instal·lacions i ha defensat que “ningú pot dir” que la Generalitat no ha donat el 100 % per assegurar la continuïtat de l’empresa. “No llançarem la tovallola, seguirem defensant que les plantes de Nissan a Catalunya són competitives“, ha afirmat Chacón.
També han participat en l’acció reivindicativa a Barcelona el secretari d’Empresa i Competitivitat del govern, Joaquim Ferrer, i el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni. Precisament, aquest dimarts, l’alcaldessa, Ada Colau, ha demanat responsabilitat a la multinacional nipona i li ha recordat les ajudes que rep de les administracions catalanes i espanyoles.
S’espera que l’automobilística expliqui el pla estratègic a mitjà termini el 28 de maig, durant la presentació dels resultats un cop acabat l’any fiscal. Tot apunta que l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi es veu obligada a reorganitzar-se i aprofitarà la crisi de la covid-19 per reduir la presència a Europa i replegar-se al Japó, la Xina i els Estats Units.