El Port de Barcelona vol deixar enllestits els estudis per construir una tercera terminal d’aquí a 15 o 20 anys. Aquesta nova terminal es farà ja en terrenys del Prat de Llobregat, confrontant la terminal actualment operada per Best. Amb aquesta ampliació el port podria passar dels tres milions de contenidors actuals, als cinc milions.
La nova presidenta del port, Mercè Conesa, ha explicat que ja s’estan fent els estudis geològics i de profunditat per saber com es podran rebre els vaixells més grans. Conesa ha avançat que ja hi ha interessats a apostar per aquesta terminal, que serà de titularitat pública però estarà gestionada per un operador privat, com passa ara amb les dues terminals que hi ha.
Ampliació de la terminal Best
La terminal gestionada per l’empresa xinesa Hutchison Best també s’ampliarà i de fet els treballs començaran la primavera del 2019, cap a l’abril. En aquest cas la terminal té garantida la inversió per fer les obres d’ampliació per part de l’operadora.
Accessos ferroviaris, pendents dels pressupostos estatals
La millora dels accessos al port són una prioritat per a la secretaria d’Estat, segons la presidenta del port, amb qui assegura que setmanalment treballen l’assumpte per tenir consensuat un projecte entre totes les administracions. L’accés ferroviari arriba amb molt retard, ja hauria d’haver estat enllestit aquest 2018, segons les previsions. Tot i que anteriorment ja s’havien anunciat inversions per part de l’Estat, la incertesa de l’aprovació dels pressupostos generals de l’Estat és ara mateix el principal obstacle per tirar endavant els nous accessos ferroviaris.