Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir. Aquest és el lema de la darrera campanya de dinamització comercial de la Barceloneta. Els clients que, fins al 15 de juliol, comprin als establiments que s'hi han adherit, podran guanyar un munt de regals, des de sopars gratuïts, fins a bitllets de loteria. PATRICIO, encarregat del Bar Jaica "A la gente le gusta, le gusta mucho. Están muy agradecidos que demos estos premios y que el comercio de la Barceloneta se ponga un poco con ellos, también. Premios hemos repartido sólo uno; el primero lo hemos repartido esta mañana, que ha sido un décimo de lotería." RITA DOMINGO, clienta "Doncs res, acabo d'entrar aquí, al Jaica, i bé, he consumit, m'han donat un val, l'he rascat i m'ha tocat un bitllet de loteria per dijous. Penso que és una atenció molt bona per als clients, això. Ja s'hi està prou bé aquí, però bé, és un més a més". Una trentena d'establiments participen en aquesta iniciativa que es duu a terme, conjuntament, en vuit municipis de Catalunya. Tots ells formen part del grup de Plans de barris de nuclis antics. JAUME TOMILLERO, propietari Administració de loteries 321 l'Illa de Maians "Des del primer moment vaig veure que era una bona cosa. Inclús crec que es quedarà curt, que molt aviat s'acabaran les paperetes, tothom haurà entregat el regal que aquests trenta o quaranta, més o menys, comerços han volgut fer. Penso que haguessin hagut de ser seixanta o cent i que hauria estat molt més interessant. Però està molt bé." MÒNICA MATEOS, directora del pla de barris de la Barceloneta "Hi han participat tots els comerços que ho han volgut, perquè també pensem que un dels punts forts que ha de tenir el comerç del barri, el comerç interior del barri, és que ha d'anar de la mà de la restauració potent. El que passa sovint és que pols de comerç importants arrosseguen la resta: jo vaig a comprar i, de passada, consumeixo restauració. A la Barceloneta és al revés: jo vinc a menjar a la Barceloneta i potser vaig a dins i miro quin és el comerç. Hem de treballar, una mica, d'anar conjuntament. Perquè la diferència que hi ha entre els dos pols d'activitat econòmica s'ha d'atenuar, a partir de que vagin conjuntament." ALFONS CÁNOVAS, gerent Joieria Cánovas "Sens dubte que apostaria per una segona campanya. Crec que val la pena empaitar aquestes iniciatives i nosaltres, com a comerciants, farem tot el possible perquè això pugui repetir-se. Però, és clar que ha estat un gran pas i estem contentíssims." Aquesta iniciativa ha estat íntegrament organitzada pels comerços que s'hi ha adherit, fins i tot les paperetes rasca i guanya són obra d'aquesta impremta de la Barceloneta.