Davant del jutge, Ferran Soriano ha defensat sense cap autocrítica la gestió al front de Spanair durant el procés de fallida de l'aerolínia. La Fiscalia, però, l'acusa a ell i tot el consell d'administració d'haver endarrerit la sol.licitud d'un concurs de creditors tot i que l'empresa ja feia cinc mesos que era insolvent. La demora suposadament va incrementar el forat de la companyia en 72 milions d'euros més. Però Soriano ha explicat que sí que hi havia diners a la caixa per fer front a pagaments. I que a més, fins a l'inici de 2012, encara hi havia converses amb Qatar Airways i una altra empresa xinesa interessades a comprar l'aerolínia. Per Soriano, la responsabilitat de la fallida va ser de la Generalitat, que de la mateixa manera que va finançar les pèrdues de Spanair durant tres anys, finalment va deixar de confiar-hi i "la va deixar caure". FERRAN SORIANO, expresident de Spanair Era estratègic per la comunitat Soriano ha explicat que Spanair era un instrument per convertir El Prat en un hub de vols intercontinentals i l'entrada de Qatar Airways hauria representat un increment del 3 per cent del PIB i 11.000 llocs de feina. No va poder ser. Ara, Soriano i la resta de membres del Consell, s'enfronten amb una petició de dos anys d'inhabilitació.

Ferran Soriano ha negat que l’empresa estigués en fallida i ha dit que a principis de 2012 encara mantenien converses amb Qatar Airways i una altra empresa xinesa interessades a comprar la companyia. Segons Soriano, la responsabilitat del tancament de Spanair va ser de la Generalitat, que “la va deixar caure” quan hi va perdre la confiança.

Segons la fiscalia, la Junta de Spanair ja sabia a finals de juny de 2011 que l’empresa es trobava en una situació manifesta d’insolvència. Tot i això, es va decidir endarrerir cinc mesos la sol·licitud del concurs de creditors, fet que va agreujar el dèficit concursal en més de 72 milions d’euros, diners que l’acusació reclama que retornin. El ministeri públic denuncia, de fet, que la companyia va amagar la situació econòmica en què es trobava a la Generalitat i a l’Ajuntament, de qui va obtenir una forta injecció de capital. Quan el gener de 2012 Spanair va anunciar públicament que entrava en fallida i va cancel·lar tots els vols, el Ministeri de Foment va obrir un expedient sancionador pel tancament sobtat de la companyia. Més de 2.000 treballadors es van veure afectats per un expedient de regulació d’ocupació i més de 20.000 passatgers que havien adquirit bitllets amb anterioritat es van quedar a terra.

Entre els demandats hi ha també l’hoteler Joan Gaspart (en nom d’Inversions Turístiques i Comercials). Per a tots els membres del consell es demana la inhabilitació com a administradors durant dos anys. El judici s’allargarà fins dijous.