"Muchas gracias..." Amb aquestes paraules es va acomiadar de Barcelona el màxim responsable del Bread and Butter el 2009. Els organitzadors van decidir aleshores apostar plenament per Berlín com a seu del certamen. Ara, però, sembla que s'ho han repensat i tot apunta que tornarà a la ciutat el gener de 2015. MIQUEL RODRÍGUEZ, gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda "Moda s'escriu amb B de Barcelona Fashion i B de Bread&Butter i, per tant, que això se sàpiga i se sàpiga al món, jo crec que serà fantàstic com ja va ser-ho quan es va portar a terme fa uns anys." Hi ha diversos factors que podrien haver fet canviar d'opinió a l'organització del saló: l'enfortiment de la marca Barcelona, la possibilitat d'obrir-se novament al mercat mediterrani, la vinculació de la ciutat amb la moda i el clima. La prova d'això és que BTV ha contactat amb hotels propers al recinte, que diuen que ja tenen reserves per al mes de gener, coincidint amb la celebració del certamen. D'aquesta manera, el Bread and Butter tindria dues edicions. A l'estiu a Berlín, i a l'hivern a Barcelona. "El què caldrà veure ara, si finalment, com tot apunta, Bread&Butter torna a Barcelona, és si s'instal·larà al recinte de Monjuïc, on havia estat les darreres edicions, o ho farà a Gran Via on podria disposar de més superfície." En l'última edició, el 2009, van participar al certamen 90.000 persones, que van deixar a la ciutat més de 100 milions d'euros.

La fira Bread & Butter va marxar de Barcelona cap a Berlín, d’on era originària, després de celebrar vuit edicions a la capital catalana. El gener de 2009, el president del certamen, Karl Heinz-Müller, va dir adéu a la ciutat i va assegurar que Barcelona havia estat un amfitrió perfecte i que no hi havia cap retret. Ara sembla que la fira de moda urbana més emblemàtica d’Europa s’ho hauria repensat i vol tornar a portar el certamen a la ciutat, almenys un cop a l’any.

Segons ha pogut confirmar BTV, Fira de Barcelona negocia amb els organitzadors perquè el saló se celebri a la ciutat el pròxim gener, encara sense concretar dates. A partir de l’any vinent, doncs, el B&B tindria dues seus: Barcelona per a l’edició d’hivern i Berlín per a la d’estiu. De fet, aquesta fórmula ja va funcionar durant els primers anys que la fira es va fer a la ciutat, però després Barcelona va passar a tenir l’exclusivitat convertint-se en l’única seu.

Hi ha diversos factors que han fet canviar d’opinió a l’organització del saló per tornar a la Ciutat Comtal: l’enfortiment de la marca Barcelona, la possibilitat del saló d’obrir-se novament al mercat mediterrani, la vinculació de la ciutat amb la moda i el clima.

Acord pràcticament tancat

L’Ajuntament encara no ha volgut ni confirmar ni desmentir la informació. Però el responsable de moda de la Generalitat, Miquel Rodríguez, ha assegurat que les negociacions estan pràcticament tancades: “hi ha altíssimes possibilitats, quasi un 98%, que aquesta fira estableixi l’edició d’hivern a la ciutat de Barcelona i efectuï a Berlín l’edició estival”. Totalment confiat que l’anunci és imminent, Rodríguez ha proclamat que “moda s’escriu amb B de Barcelona i de Bread & Butter”.

BTV ha contactat amb hotels propers al recinte firal de Montjuïc i asseguren que ja tenen prereserves dels expositors per al pròxim mes de gener, tot i que estan a l’espera que es concretin les dates de celebració del certamen en els pròxims dies.

La darrera edició del Bread & Butter a Barcelona va ser tot un èxit amb un total de 90.000 visitants, 900 expositors i un impacte econòmic a la ciutat xifrat en 100 milions d’euros.