En la primera compareixença davant la premsa des que ha assumit el càrrec, el nou president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu, no ha volgut deixar passar l’oportunitat de reclamar el traspàs integral de Rodalies. Santacreu ha defensat que “necessitem un servei de Rodalies més robust” i que és “un tema capital en què hem d’insistir per molts motius”.

Al seu parer la millora del transport públic comportarà no només beneficis entre els treballadors que l’utilitzen, sinó que també pot tenir repercussió en els problemes d’accés a l’habitatge entre les generacions més joves. Santacreu ha apuntat que hi ha una necessitat manifesta d’avançar cap a la descarbonització de l’economia. I no només amb la millora de Rodalies, sinó també amb la priorització dels desplaçaments en tren sempre que sigui possible.

“Fa 15 anys que no vaig a Madrid en avió”

De fet, el nou president de l’entitat ha assegurat que fa 15 anys que no va a Madrid en avió i que l’opció ferroviària s’ha de prioritzar. També ha demanat a l’aeroport un canvi de model i treballar per desenvolupar “connexions transoceàniques i no tant de vols més curts”. Santacreu, en canvi, no ha concretat quina opinió té de la proposta de Foment per allargar en 840 metres la pista curta de l’aeroport de Barcelona: “Només sé que no sé res”, ha ironitzat.

Ara bé, ha demanat diàleg entre totes les parts implicades, també amb el Port de Barcelona. Precisament el president de l’entitat, Lluís Salvador, s’ha referit la darrera proposta de Foment per ampliar l’aeroport de Barcelona-el Prat.

Com ja va fer en una carta adreçada al president de la patronal, considera que “s’ha de tenir en compte les necessitats de present i futur del port de Barcelona”. El Port creu, per exemple, que la proposta de Foment podria impossibilitar el funcionament de la terminal de contenidors al moll del Prat i el trasllat de la segona terminal de contenidors al futur moll de Catalunya.