(ACN)
La multinacional Ikea tindrà una botiga al centre de Barcelona, segons ho ha anunciat la seva consellera delegada a l’estat, Petra Axdorff, en una presentació celebrada aquest dimecres al matí. Fonts de l’empresa han confirmat que la capital catalana és una de la trentena de ciutats escollides per tirar endavant un
canvi d’estratègia comercial d’una companyia que
acostumava a situar els establiments en grans espais als afores de les ciutats. D’aquesta manera, Ikea apostarà per “posar el focus” en les urbanitzacions i per explorar formats nous com ara les botigues urbanes. De moment, la companyia encara
no ha aclarit ni quan ni on es realitzarà l’obertura del nou establiment barceloní. A més d’acostar-se “més” als clients, amb aquesta mesura, la companyia vol
impulsar la venda en línia i tenir més punts de distribució.
En la mateixa roda de premsa, Ikea ha presentat la facturació del seu últim exercici fiscal, que va arribar a la xifra de 1.497 milions d’euros, unes dades que mostren un creixement d’un 2,1 % més respecte a 2017 però, alhora, un alentiment respecte a l’any anterior, quan les vendes van créixer fins a un 5,8 %. Per territoris, Andalusia, Catalunya i Madrid són les comunitats autònomes que han registrat més vendes en el que va del 2018.