L’anul·lació del Mobile World Congress 2020 ha estat com una galleda d’aigua freda per a moltíssimes institucions i grans empreses. Ara bé, també ha estat un cop dur per a la petita i mitjana empresa que havia fet inversions en productes destinats al Mobile. Seguint la línia, i com a ajuda per a aquests petits i mitjans empresaris, ha nascut la iniciativa Help Afectados MWC a través d’una web.

El David i el Sergi, dos emprenedors, han creat un nou espai sense ànim de lucre per donar sortida a tots aquests productes que anaven destinats al Mobile, i que, diuen “acabarien guardats en un magatzem o sense arribar a cap client”. El primer dia l’empresa havia rebut prop de 900 visites i l’endemà la xifra ja va augmentar fins a 2.000. La tendència a visitar al web va creixent, però “de moment tenim molt poques peticions”, explica en David.

Vivers Barri, el “boom”

Vivers Barri, un viver de Gavà, va posar a la venda més de 600 plantes que havien d’adornar el Mobile amb un 70 % de descompte. La sorpresa va arribar al cap de ben poc: en menys d’un matí, ja havien esgotat tots els productes. El David i el Sergi són amics dels propietaris i, tot i que “l’outlet” no va ser idea seva, ja pensaven en com ajudar les empreses que, igual que el viver, han sortit perjudicades de la cancel·lació de la gran cita tecnològica. “La mateixa nit de l’outlet vaig obrir el web. Esperem que funcioni igual de bé”, conclou un dels dos socis.

“Un projecte amb poc temps de vida”

En David apunta que es tracta d’una plataforma que “durarà, com a molt, tres setmanes o un mes”, ja que, passat aquest temps, la situació ja s’haurà normalitzat i el web caurà en l’oblit. És per aquest motiu que la burocràcia del web és senzilla, directa i immediata. Les empreses únicament han d’enviar un formulari, que arriba a un dels dos socis, amb informació sobre el producte que es vol vendre i el nom de l’empresa. Malgrat ser un procés ràpid, “es garanteix la seguretat i la professionalitat”, adverteix el David. Cada petició serà revisada correctament per evitar, per exemple, que “el web es converteixi en un Wallapop” i que empreses no damnificades pel MWC se’n beneficiïn.

Persones i empreses al rescat

“Si una empresa de carn va comprar 3.000 quilos de carn per a un càtering pel Mobile, això es perdrà, però potser un restaurant ho veu, i decideix ajudar comprant aquest producte, del qual traurà un rendiment.” Aquest ha estat un dels exemples que ha utilitzat en David per il·lustrar la finalitat d’aquesta plataforma. La idea que tenen la parella d’emprenedors no és crear una nova web de venda de productes, sinó que diferents empreses o usuaris particulars optin per adquirir els seus productes a través del web, per “ajudar les empreses que han perdut diners amb un material que era per al Mobile.”