L’entitat Barcelona Comerç assegura que el tancament d’establiments per la crisi del coronavirus “és més alta entre comerços no associats als eixos comercials que entre els que sí que ho estan”. Tot i això, alerta que des de l’esclat de la pandèmia, un 7,52 % dels comerços associats als eixos de proximitat de Barcelona Comerç han abaixat definitivament la persiana. Aquestes dades formen part de l’última enquesta d’activitat realitzada per aquesta entitat, en què també es constata que “la restauració, els centres d’estètica i els comerços de moda són els que més estan notant la crisi“.
Barcelona Comerç posa com exemple el cas de l’Eix Comercial de Sant Gervasi, on només quatre del prop de mig centenar de comerços que han tancat eren socis de l’Eix. Des d’aquesta entitat també remarquen que als eixos comercials més allunyats del centre, com Fabra Centre, La Marina o Nou Barris hi ha menys tancaments de comerços i serveis. A més, al 75 % dels eixos comercials de Barcelona Comerç enquestats han obert nous comerços.
Més clients a un terç dels eixos
Segons les dades de Barcelona Comerç, el 33 % dels eixos ha registrat “un creixement en el seu poder d’atracció de clients” des de l’esclat de la pandèmia. Asseguren que territoris com Sarrià, Sant Andreu, Fabra Centre o Poble Sec-Paral·lel han vist augmentar l’afluència de compradors al voltant d’un 10 % durant aquest temps.
D’altra banda, a gairebé la meitat dels eixos comercials, l’afluència general de clients ha caigut un 20 %.