Al centre de la ciutat hi ha hagut moviment, però no tant com dissabte. Els treballadors asseguren que ha estat un dia de poques vendes i que la majoria de gent espera a l’últim moment per fer les compres nadalenques.

Des de la Fundació Barcelona Comerç, que aglutina els 21 eixos comercials de barri, creuen que serà a partir del diumenge 10 de desembre quan bona part de les botigues s’animaran a obrir els festius. El vicepresident de l’entitat, Pròsper Puig, explica que després del “sotrac” de l’octubre, els indicadors de novembre són positius i els fan preveure una bona campanya de Nadal.

28 dies consecutius d’obertura comercial

Dilluns passat va arrencar una marató comercial de 28 dies amb motiu de la campanya de Nadal. De manera que els establiments podran obrir els festius del 3, 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre. Per als treballadors del comerç suposa una veritable carrera de fons i sindicats com Comissions Obreres (CCOO) veuen excessiva l’obertura comercial durant tants festius. Lluís Jiménez, secretari general de la Federació de Serveis de CCOO, considera que la conciliació familiar en dates nadalenques és difícil per a aquests empleats, la majoria dones.

Jiménez apunta que, durant la campanya de Nadal, els comerciants respecten els temps de descans, però en la majoria de casos, els dies lliures dels treballadors són els dilluns, els dimarts i els dimecres, quan la resta d’amics i familiars són a la feina. Per tot plegat, defensa que amb obrir la meitat de festius n’hi hauria prou perquè al Nadal el consum està assegurat. Des de CCOO, impulsaran una campanya per conscienciar els consumidors de no deixar les compres per a última hora i per no comprar els diumenges.