Molts dels qui aquest divendres van aprofitar els descomptes ho van fer per fer compres nadalenques. Un dia després, però, també hi ha detractors d’aquest tipus de consum.  Són els que divendres i aquest cap de setmana es resistiran a fer cap mena de compra, en considerar “els descomptes són molt baixos” i que “s’apliquen després d’una pujada de preus”, diuen alguns, o perquè “és un costum que no és nostre”, diuen d’altres.

Sigui com sigui, el sector comercial ha iniciat una temporada de Nadal “amb optimisme“, explica Núria Paricio, directora de l’entitat comercial Barcelona Oberta. Paricio detalla que “estàvem tocats dels atemptats del 17 d’agost, i veníem d’una tardor convulsa en l’àmbit polític, amb manifestacions cada cap de setmana al centre de la ciutat“, una situació que, explica, havia provocat “pèrdues de prop d’un 30 %” en la facturació.

La directora de Barcelona Oberta assegura que el Black Friday d’enguany ha estat un 15 % més profitós que el de l’any passat, cosa que els fa encarar aquesta campanya de Nadal “amb bones perspectives”. De fet, Paricio calcula que “a Catalunya hi haurà unes 190.000 contractacions, de les quals el 50 o 60 % seran a la ciutat”.