La crisi sanitària provocada arran del coronavirus, ha deixat al descobert les mancances digitals en l’entorn del petit comerç. Per posar fil a l’agulla i ajudar en la reactivació econòmica de la ciutat, l’Ajuntament ha anunciat una sèrie de mesures per impulsar la presència d’aquest establiments en el món digital.

Durant els últims mesos els propietaris dels petits comerços i restaurants han delatat la manca de formació digital adequada per poder posicionar els seus negocis a internet. Per potenciar aquesta formació digital, el consistori engegarà 52 cursos en línia destinats a 52.000 professionals. A més a més, Barcelona Activa i la Direcció de Comerç restauració i consum oferirà suport tècnic personalitzat, destinat a autònoms i petites empreses barcelonines de fins a 10 treballadors. Es preveu també fer un estudi sobre les noves competències digitals.

El govern municipal preveu incrementar en un 66 % les subvencions destinades a la transformació digital del teixit comercial de Barcelona, dels 300.000 euros que s’hi van destinar l’any passat als 500.000 euros previstos per a l’any en curs. En total, s’hi invertiran 671.605 euros.

Un mercat web conjunt per al comerç de la ciutat

El consistori també ha impulsat la creació d’un mercat web que inclourà les pàgines webs de comerços i restaurants de la ciutat. L’objectiu és reunir, en una mateixa plataforma, els productes dels petits comerços de la ciutat per tal de fer-ne estratègies promocionals efectives.

L’Ajuntament també preveu fer una única plataforma que aglutini els 42 mercats municipals de la ciutat. Volen facilitar la presència de tots els establiments en l’entorn digital, per poder afavorir la venda en línia. Es preveu que el mercat web estigui disponible durant la tardor.