El model de turisme i comerç de la ciutat ha centrat el debat de la quarta edició del Summit de Barcelona Oberta. L’entitat, que aglutina els eixos comercials de les zones més turístiques, ha organitzat a El Molino unes jornades que han comptat amb la presència dels líders municipals actuals i bona part dels futurs alcaldables. Aprofitant l’ocasió, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha convidat els representants polítics a participar en un debat sobre quin ha de ser el futur de Barcelona com a destinació turística. Jené també ha plantejat la necessitat de crear un consorci comercial amb la Cambra de Comerç per gestionar els reptes de futur del sector.

Durant les jornades, membres dels gremis de restauració, hoteler i comercial han reiterat les crítiques al govern actual per mesures com el Pla especial urbanístic d’allotjaments turístics i la problemàtica del “top manta”. Han demanat més promoció i establir més ponts de cooperació i confiança entre el sector públic i privat. També han demanat la creació d’un observatori sobre el turisme que permeti tenir més dades per fer un bon diagnòstic de l’activitat turística. La majoria dels ponents han considerat que la ciutat ha perdut il·lusió i embranzida. Un diagnòstic que el regidor de Comerç i Turisme, Agustí Colom, ha volgut rebatre assegurant que Barcelona i la gestió del turisme “és un model que desperta admiració a escala internacional”.

Per fomentar la col·laboració més estreta entre el sector públic i el privat, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha demanat a la Cambra de Comerç que lideri la creació d’un consorci comercial que permeti afrontar els múltiples reptes del sector. Jené ha dirigit la petició als candidats a presidir l’entitat, que també han assistit al Summit de Barcelona Oberta. En el que també han coincidit és en assenyalar la necessitat que el govern que surti de les properes eleccions tingui prou regidors com per poder teixir consensos que permetin tirar endavant els projectes de ciutat.