El tret de sortida de la campanya de Nadal ja ha agafat el costum d’iniciar-se pel Black Friday, una data en què les marques ofereixen descomptes en els seus articles, tant per a les compres per internet com les que es fan a la botiga física. I cada any la febre per comprar durant aquest jornada va a més. Així ho afirmen les empreses de distribució de paqueteria amb xifres a la mà.

Seur augmenta la plantilla un 30 %

Al centre logístic de Seur Catalunya el ritme és frenètic. Carlos Tarragona, director regional de Seur Catalunya assegura que enguany s’ha previst un increment de feina a la planta d’un 10 % respecte al mateix període del 2017. “Han estat tres anys de bogeria pel Black Friday”, ha afirmat. Fins i tot reconeix que se’ls fa difícil poder tramitar tot el volum de comandes que els arriben en tan poc temps. Per fer front al pic de feina l’empresa ha contractat 250 persones a Catalunya, fet que suposa un increment del 30 % de la plantilla. Hi ha 150 persones que s’han destinat a fer el repartiment de les mercaderies —s’ha incrementat també el nombre de vehicles— i 100 més que treballen a la nau fent la distribució dels paquets.

Seur centre logístic paquets enviaments

El responsable de Seur afirma que per aquestes dates —des del Black Friday fins a les rebaixes que s’inicien al gener— el nombre de paqueteria que es mou a Catalunya augmenta un 50 %. Tarragona explica que aquest dilluns es mouran arreu de l’estat uns 600.000 paquets en un únic dia, i suposa una xifra rècord. “És el doble del que movem en un dia qualsevol”, afirma Carlos Tarragona. S’han de gestionar i enviar tots els articles que s’han comprat pel Black Friday. A aquesta feina s’hi suma una altra jornada de compres frenètiques, el Cyber Monday. També és una tradició anglosaxona, però en aquest cas les empreses rebaixen els articles per als clients que facin la compra per internet.

Correus contracta treballadors i amplia la xarxa de transports

L’empresa que també ha vist com es dispara el volum d’enviaments és el servei de Correus, que ha doblat la feina als centres de recepció i distribució de paquets. S’han hagut de reforçar la plantilla i els vehicles. Alejandro Garcia, que és cap del Centre de Logística Integral de Correus de Barcelona, a la Zona Franca, explica que la previsió és que durant el mes de novembre s’haurà incrementat un 34 % l’activitat respecte a la resta de l’any i al desembre ho farà un 25 %. Cada any que passa la campanya de Nadal s’allarga més: “fins després de les rebaixes ja no pararem”, pronostica Garcia.