Després de Nadal i Cap d’Any, ha començat la segona fase de la campanya
i l’objectiu ara són els Reis. Per ara, els botiguers asseguren que les vendes, tot i no ser especialment dolentes, han estat més fluixes respecte a anys anteriors. Així ho han notat, per exemple, a Gràcia Comerç: “Ha estat una pitjor campanya que la de l’any 2017“, explica Marta Nollas, membre de la junta de l’associació, que afegeix que “el que també comenten tots els comerciants és que va costar molt arrencar, tothom va anar a última hora”.
En aquesta línia es pronuncia també la Fundació Barcelona Comerç. Pròsper Puig, vicepresident de l’ens, ho relaciona, en part, amb el Black Friday: “La campanya ha anat bé, però sense moltes alegries. El Black Friday ens la distorsiona perquè la primera setmana de desembre les vendes baixen”.
Esperança en els propers dies
Tot i que tradicionalment els dies de més compres acostumen a ser el 24 i 31 de desembre, els venedors confien, amb el dia de Reis en el punt de mira, que els propers dies augmentin les vendes. “Esperem que aquests quatre dies que vindran seran fortíssims, segurament els més forts de tota la campanya de Nadal“, explica Puig.
I confien que, després de Reis, les rebaixes siguin un nou impuls, tot i que alguns ja les han començat. Moltes botigues han posat el cartell que les anuncia, una tendència cada cop més habitual els darrers anys, amb comerços que ja no esperen al 7 de gener per oferir descomptes, com es feia tradicionalment.
Tot i estar desregularitzades, la majoria d’eixos comercials s’ompliran de rebaixes durant el mes de gener. De fet, generaran més de 23.000 nous llocs de treball a Catalunya, segons Adecco. La província de Barcelona liderarà la contractació amb més de 18.000 places noves, un 10 % més respecte al mateix període del 2018. Els sectors que més ocupació impulsaran seran els de la cosmètica, la perfumeria i l’electrònica.