Segons els majoristes de Mercabarna, la meitat dels calçots pertanyen a la IGP del Camp de Tarragona, una de les més preuades, però el calçot barceloní, especialment de la zona del Baix Llobregat, incrementa la producció en un 15 %. Aquest ha estat un any especialment benèvol pel que fa la meteorologia, no ha plogut gaire al mes de desembre i el calçot ha agraït el fred. Si les previsions es mantenen es podrà arribar als 15 milions de calçots venuts.

La venda del calçot segueix en bona forma un any més. Segons les previsions del Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna, es poden arribar a vendre, aquest 2018,  uns 15 milions de calçots, tot i que ara s’ha arribat a la marca de la temporada passada, els 14 milions d’unitats. El temps ha estat millor que la campanya de l’any passat, no ha plogut gaire els mesos d’octubre, novembre i desembre, el que ha propiciat un calçot d’un calibre i una qualitat excel·lents. La majoria d’aquests, més de la meitat, tenen el seu origen en l’IGP del Camp de Tarragona, encara que el calçot barceloní, principalment del Baix Llobregat, ha augmentat en un 15 % la seva producció.

Els calçots, cada cop més, a casa

Les grans calçotades s’acostumen a menjar els caps de setmana, se’n consumeixen un 80 % aquest dos dies, i en restaurants – fins a un 30 % de la producció es destina a l’hostaleria. Però cada vegada més es fan a casa, ja sigui al forn o bé en tempura. Per mirar d’ampliar més aquesta tendència, el 3 de març al Mercat del Ninot, el Gremi de Majoristes organitza un tast popular de calçots en un format poc conegut, el bunyol de calçot.

2018: l’exportació del calçot

La passió pel calçot no coneix fronteres. A banda del consum intern que es comença a estendre especialment a Madrid, Saragossa i les Balears, el calçot també agafa el passaport. A banda de la seva relació estreta amb el mercat de Perpinyà, la nostra ceba es ven cada vegada més al mercat londinenc.