Els restauradors dels barris del Born i la Ribera han decidit unir-se i reivindicar-se com a destinació gastronòmica amb un segell que posi en valor i que doni a conèixer la diversitat de la seva oferta. Sota el paraigua de Born Districte Gastronòmic, volen promoure tant les propostes amb més història com el restaurant 7 Portes i la pastisseria Brunells, com també iniciatives més contemporànies com l’Estimar, de Rafa Zafra, i l’Oaxaca, liderat per Joan Bagur.
I tot plegat, sense oblidar les cocteleries: “Tenir en un mateix barri les millors cocteleries i bars del món com Paradiso i Dr. Stravinsky és quelcom de què presumir!”, explica a betevé Juan Carlos Arriaga, director comercial del Grup Sagardi i president de Born Comerç. Arriaga cita altres exemples emblemàtics de gastronomia al barri com l’Ikoya Izakaya, de Hideki Matsuhisa, Jon Cake, Cafés el Magnífico i el Vila Viniteca, amb Quim i Eva Vila. Però també destaca el pes del Mercat de Santa Caterina i de la Confraria de Pescadors: “És l’última entitat del sector primari que queda a Barcelona i tots els restaurants del Born hi comprem cada dia, és un exemple únic a Europa”.
“Busquem ressò internacional”
L’impuls del segell Born Districte Gastronòmic busca tenir “ressò internacional” i per aconseguir-ho “convidarem periodistes internacionals”. Arriaga sosté que és “inèdit arreu del continent europeu un centre històric amb la personalitat del Born i amb comerç tan singular”. Els restauradors estan convençuts que l’Ajuntament “s’acabarà sumant a la nostra iniciativa” però també defensen l’empenta privada: “Serà bo per al Born i per a la ciutat”. Segons Arriaga, la campanya també ajudarà a desterrar “la idea equivocada que el Born és territori de turistes. És on compra i menja la gran Barcelona, la metropolitana”, sosté.
Buenafuente, Mariscal i Urmeneta n’han creat la imatge gràfica
I la campanya arrenca amb força amb una imatge creada per Andreu Buenafuente, Javier Mariscal, Mikel Urmeneta i Fernando Rapa Caballo. Per a Buenafuente és el seu primer projecte en l’àmbit gràfic: “La identitat visual de Born Districte Gastronòmic cerca transmetre no sols l’exquisidesa culinària sinó també l’energia i l’emoció que impulsa el renaixement gastronòmic al Born. Cada traç i color tenen la intenció de convidar a descobrir i assaborir l’experiència que ofereix el projecte”. Mariscal, per la seva banda, assegura que col·laborar-hi “ha estat un honor. Vam voler captar l’essència vibrant i eclèctica d’aquest projecte”. El segell s’ha presentat amb una festa al Museu Moco Barcelona.