Els restauradors dels barris del Born i la Ribera han decidit unir-se i reivindicar-se com a destinació gastronòmica amb un segell que posi en valor i que doni a conèixer la diversitat de la seva oferta. Sota el paraigua de Born Districte Gastronòmic, volen promoure tant les propostes amb més història com el restaurant 7 Portes i la pastisseria Brunells, com també iniciatives més contemporànies com l’Estimar, de Rafa Zafra, i l’Oaxaca, liderat per Joan Bagur.

I tot plegat, sense oblidar les cocteleries: “Tenir en un mateix barri les millors cocteleries i bars del món com Paradiso i Dr. Stravinsky és quelcom de què presumir!”, explica a betevé Juan Carlos Arriaga, director comercial del Grup Sagardi i president de Born Comerç. Arriaga cita altres exemples emblemàtics de gastronomia al barri com l’Ikoya Izakaya, de Hideki Matsuhisa, Jon Cake, Cafés el Magnífico i el Vila Viniteca, amb Quim i Eva Vila. Però també destaca el pes del Mercat de Santa Caterina i de la Confraria de Pescadors: “És l’última entitat del sector primari que queda a Barcelona i tots els restaurants del Born hi comprem cada dia, és un exemple únic a Europa”.

“Busquem ressò internacional”

L’impuls del segell Born Districte Gastronòmic busca tenir “ressò internacional” i per aconseguir-ho “convidarem periodistes internacionals”. Arriaga sosté que és “inèdit arreu del continent europeu un centre històric amb la personalitat del Born i amb comerç tan singular”. Els restauradors estan convençuts que l’Ajuntament “s’acabarà sumant a la nostra iniciativa” però també defensen l’empenta privada: “Serà bo per al Born i per a la ciutat”. Segons Arriaga, la campanya també ajudarà a desterrar “la idea equivocada que el Born és territori de turistes. És on compra i menja la gran Barcelona, la metropolitana”, sosté.

Buenafuente, Mariscal i Urmeneta n’han creat la imatge gràfica

I la campanya arrenca amb força amb una imatge creada per Andreu Buenafuente, Javier Mariscal, Mikel Urmeneta i Fernando Rapa Caballo. Per a Buenafuente és el seu primer projecte en l’àmbit gràfic: “La identitat visual de Born Districte Gastronòmic cerca transmetre no sols l’exquisidesa culinària sinó també l’energia i l’emoció que impulsa el renaixement gastronòmic al Born. Cada traç i color tenen la intenció de convidar a descobrir i assaborir l’experiència que ofereix el projecte”. Mariscal, per la seva banda, assegura que col·laborar-hi “ha estat un honor. Vam voler captar l’essència vibrant i eclèctica d’aquest projecte”. El segell s’ha presentat amb una festa al Museu Moco Barcelona.

La nova llotja de pescadors de Barcelona s’estrenarà al març, abans del previst, per la Copa Amèrica
La Confraria de Pescadors de Barcelona creu que la cita esportiva, prevista per a l’estiu vinent, ha accelerat els treballs d’aquesta nova instal·lació prop d’un any
Comparteix a: