Barcelona Turisme arrenca una campanya internacional a la recerca del turista nadalenc que busqui cultura i tradicions però també anar de compres, just en l’època de l’any en què la despesa del turista internacional supera la mitjana anual. El lema triat és “Barcelona, un Nadal obert al món” i, precisament, la campanya creativa se centra en una mena de calendari d’advent en què les lletres de Barcelona són portes que s’obren a l’oferta cultural i el teixit comercial i gastronòmic de la ciutat. El vídeo que el complementa segueix la mateixa línia, amb una picada d’ullet a la Copa Amèrica de vela que es disputarà en aigües de Barcelona el 2024.

Objectiu: el mercat estatunidenc

La gran novetat de la campanya turística de Nadal és el públic al qual s’adreça. Per primer cop, es busca el turista dels Estats Units en punts com Vermont, Chicago, Nova York, Boston, Washington, Miami, Los Angeles i San Francisco. Turisme de Barcelona assegura que es tracta d’un viatger molt interessant pel que fa a la despesa. Sol situar-se en uns 109,8 € per persona i dia de mitjana, segons dades de què disposa l’organisme. La mitjana del viatge és al voltant dels 1.900 €, lluny dels 1.100 € de mitjana de turistes d’altres nacionalitats. Per això, el vídeo promocional es distribuirà als Estats Units a través de les plataformes Meta, TikTok, Google i YouTube.

Ara per ara, els turistes nord-americans són els que més reserves han fet a Barcelona per al mes de desembre, juntament amb els procedents del Regne Unit.

Anuncis als icònics busos de Londres

I al Regne Unit la principal estratègia de Barcelona és promocionar-se amb anuncis a 50 dels busos vermells de dos pisos que recorren els carrers de la City de Londres. Ho faran durant dues setmanes, amb l’objectiu d’impactar en uns dos milions de londinencs.

A més, la campanya arriba també a Manchester, Bristol, Edimburg i Glasgow. Es vol atreure un públic britànic que, fora de la UE, es pot beneficiar de la devolució de l’IVA i, per tant, augmentar la despesa en compres. Els visitants anglesos solen gastar uns 76,6 € al dia actualment, per sota de la mitjana del turista europeu, de 84,6 €.

Campanya europea i també nacional

A banda d’aquestes dues apostes, la campanya turística de Nadal també s’adreçarà a través de mitjans digitals i tradicionals al mercat nacional i als països europeus que suposin un retorn més gran de la inversió, com França, Itàlia, Irlanda i Alemanya. En aquest segon cas, a més, es prioritzaran les ciutats amb bones connexions amb Barcelona.

I en aquest sentit, es renova l’acord que ja s’ha fet altres Nadals amb Renfe, de manera que la campanya arribarà als trens d’alta velocitat que uneixen Barcelona amb Madrid i els que enllacen amb França. Aquí hi ha un segon objectiu: situar Renfe com la millor opció per arribar a la nostra ciutat.

La pàgina web de la campanya de Turisme de Barcelona, a més, inclou relats i propostes segons preferències de públics diversos com ara passar un Nadal en 48 hores (per fer escapades o desconnectar de la ciutat), un Nadal vora el mar, 10 experiències no nadalenques i propostes per a un Nadal en família.

Què vols saber del Nadal 2023?