Amb l’entrada de la Fira de Barcelona en la gestió de la Barcelona Bridal Week s’ha guanyat més presència internacional del saló, que vol tenir més ressò a l’exterior amb l’arribada de clients i expositors de tot el món. Enguany hi participen 240 marques i s’han programat 23 desfilades. Una de les novetats és que l’accés al certamen es farà pel pavelló principal del recinte firal de Gran Via, el de l’arquitecte Toyo Ito, que habitualment és la porta d’entrada als grans congressos i fires. Segons Miquel Serrano, director de la Barcelona Bridal Week, desembarcaran més de 50 noves marques internacionals de les 85 que s’incorporen al saló.

El saló, al punt de mira dels EUA

Com a ganxo per guanyar popularitat, el saló ha pensat en els Estats Units com a país convidat. “Hem convidat una dissenyadora americana perquè els mitjans mirin cap a Barcelona, hem parlat amb grans compradors i bloguers dels EUA” que vindran a la ciutat per informar i seguir el certamen. A més dels Estats Units, hi ha altres clients internacionals molt interessats en la moda nupcial catalana, com Itàlia, França, Alemanya, el Japó i l’Amèrica Llatina.

El mercat català i l’espanyol són el segon productor del món en moda nupcial per darrere de la Xina. Serrano ha destacat les particularitats de la moda feta al país pel bon producte que representa, la innovació, i el fet a mà. “Aquí tenim tallers que broden a mà “, en canvi “la Xina s’encarrega de fer grans produccions”.

Què es porta?

La majoria de marques i dissenyadors presenten internacionalment les novetats i poc transcendeix abans de les desfilades. Algunes de les tendències que lluiran al saló són una “núvia més ‘sexy'” amb moltes esquenes que queden al descobert, els vestits “tattoo” amb brodats ajustats a la pell i el predomini de l’estil bohemi.