(ACN) L’Assemblea Nacional Catalana ha impulsat la segona fase de la campanya “Consum estratègic” i ha fet una crida a les empreses perquè se sumin al buscador de les companyies que potencien l’economia catalana i que estan “deslligades de les pressions” de l’Estat. La presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, ha explicat que la campanya s’inscriu dins d’una estratègia de “no cooperació” amb qui exerceix el poder “de manera autoritària” en l’àmbit econòmic. Segons l’entitat, 11 empreses s’han beneficiat de 148.000 nous contractes durant la primera fase de la campanya, iniciada fa vuit mesos, i creuen que la iniciativa hi pot haver contribuït.

Paluzie ha explicat que no es tracta de si aquestes empreses estan a favor o no de la independència, sinó de la seva “neutralitat” i de “potenciar un tipus d’economia menys dependent dels oligopolis” i de les “ordres”. “Com quan van sortir en manada, sense tenir cap necessitat objectiva”, ha afegit. En aquest sentit, ha considerat que tampoc no hi ha “cap problema” en què es potenciïn, per exemple, bancs estrangers, perquè “no tenen perquè estar a favor de la independència”. Ha argumentat que es tracta “d’afeblir” el model econòmic depenent dels poders públics i “enfortir l’economia catalana més deslligada de les pressions polítiques i que afavoreixi el teixit productiu català”.

En aquest registre, que agrupa companyies del sector de la llum, assegurances, bancari o de telefonia, és el titular de l’empresa qui s’hi ha d’adherir. Primer, ha de fer una preinscripció i després l’ANC s’encarrega de revisar les dades que s’han introduït perquè després es validi. Aleshores, se signa un document en què la companyia accepti “formalment” que forma part de la llista.

El registre, però, ha estat durament criticat per Foment del Treball. El president de l’entitat, Josep Sánchez Llibre, creu que és “irracional” i propi d”altres èpoques”.