Nou estira-i-arronsa entre Aigües de Barcelona i l’Àrea Metropolitana pels diners que la companyia va cobrar de més (7,4 M €) a 340.000 clients en les factures posteriors al confinament. En un comunicat, Agbar assegura que ja ha abonat els imports a gairebé la meitat dels clients afectats, unes 165.300 factures segons la companyia. El govern metropolità, però, lamenta que l’altra meitat no rebrà la compensació fins al gener.
Segons Aigües de Barcelona, la regularització s’està fent de forma automàtica a les factures des de l’11 de novembre. La companyia assegura que de l’import cobrat de més, un 20 % correspon al consum d’aigua i el 80 % restant, a impostos com el cànon, l’IVA o la taxa de clavegueram. En el comunicat, Aigües de Barcelona explica que ha obert una pàgina web perquè els clients puguin resoldre dubtes sobre les factures regularitzades.
L’AMB demana informar tots els clients afectats
El vicepresident d’Ecologia de l’Àrea Metropolitana, Eloi Badia, ha reconegut que la meitat dels afectats ja han regularitzat les factures, però ha lamentat que la resta no rebin la compensació fins al gener. “Va més lent del que ens pensàvem”, ha afirmat Badia, que ha admès la complexitat del procés. Tot i això, ha anunciat que l’AMB ha aprovat un decret perquè la companyia informi “de manera proactiva” tots els clients afectats.
“No entenem per què no hi ha la voluntat d’informar degudament”, ha apuntat Badia, que ha insistit en la necessitat que els clients a qui es va cobrar de més i a qui encara no s’ha regularitzat la factura puguin saber quan se’ls compensarà el rebut. Segons va alertar l’AMB al setembre, l’empresa d’aigües va cobrar tot de cop el sobreconsum de les famílies durant els mesos en què estaven confinades a casa, en comptes de prorratejar-lo en els mesos corresponents.