Tots miren, però només alguns compren. És la tendència general dels visitants que s'han acostat a la Fira de Biocultura. Els expositors, però, ja hi compten, i la seva intenció és presentar les novetats. BEA VALDÍVIA, Moda en positivo "És més el tema de venir i conèixer, a vegades vol venir a conèixer i després ve una venda, a vegades no és immediat." La roba feta amb fibres d'eucaliptus i bambú és una de les novetats que s'hi pot trobar. També hi ha espai per a les construccions d'habitatges ecològics, que substitueixen el formigó per fusta, i l'oli dental que deixa de banda la pasta de dents. El perfil del consumidor d'aquest tipus de producte és el d'una persona d'uns quaranta anys amb família. HELENA FERNÀNDEZ "He comprat cereals i galetes pels nens perquè les noves generacions han d'estar millor alimentades que nosaltres." A part de la zona d'expositors, que en són uns 700, la novetat d'aquest any és la zona "chill out". Catalunya lidera la producció ecològica a Europa, i dins d'Espanya és la comunitat autònoma amb un major consum. Tot i això, encara està lluny de la mitjana europea. ÁNGELES PARRA, directora de BioCultura "Parlem de xifres de 170 euros persona any a països com Alemanya i aquí estem als 21 euros per persona any". Les xifres, però, són positives, i és que a Catalunya, el sector ecològic creix un 15% anualment.

A la fira s’hi pot trobar roba feta amb fibres d’eucaliptus i bambú, oli dental que substitueix la pasta de dents i, fins i tot, construccions d’habitatges fets de fusta i no pas de formigó. Són algunes de les novetats que hi ha en els més de 700 expositors, que en l’edició d’aquest any presenten més de 18.000 productes.

Els comerciants coincideixen a afirmar que Biocultura és una bona plataforma per donar-se a conèixer, per fidelitzar futurs clients i que aquests puguin conèixer els fabricants dels productes. És per això que la majoria no espera fer molta caixa aquests tres dies, sinó que es transformi en ingressos a mig i llarg termini. El perfil del consumidor d’aquest tipus de producte és el d’una persona d’uns 40 anys amb família.

Aquest any, Biocultura estrena una nova zona, la de “chill out”. Es tracta d’un espai situat fora dels pavellons on es poden sentir concerts durant tot el dia i menjar al més pur estil “street food”. A més, per primera vegada s’hi ha situat un mercat ecològic.

Biocultura arriba a la 22a edició i ho fa en un moment en què els productes ecològics estan en auge. Si bé és cert que Catalunya no fa gaire despesa en aquest tipus de productes en comparació amb la resta d’Europa, és un sector a l’alça que creix a un ritme d’un 15% anual. A més, Catalunya és el principal productor d’aquests tipus de productes a Europa i el cinquè dins l’àmbit mundial.