Segurament a molts de vosaltres us sonarà aquest nom: Pocahontas, la princesa índia de Disney. I, segurament, molts de vosaltres us heu criat amb aquesta i altra pel·lícules de Walt Disney com a referents. Això és el que li ha passat a la Bàrbara Mestanza, autora, directora i intèrpret de l’obra, que es basa en la seva experiència per escriure aquest text.

El que és segur és que tots hem crescut amb contes i pel·lícules que d’alguna manera han marcat la nostra infància. Històries que crèiem falses, inventades, però que sovint partien de realitats que s’han transformat: Pocahontas va existir i va ser enganyada, maltractada i manipulada al llarg de la seva vida, però això ningú ens ho ha explicat, tampoc Walt Disney. I, com ella, moltes d’altres. I això és el que vol explicar aquest text, que ens parla de com la història ens ha arribat canviada i manipulada i de com s’ha acabat construint a partir de mitges veritats, a més a més, explicades sovint per homes.

‘POCAHONTAS, o la verdadera historia de una traviesa’ es representa en el marc d’un cicle que s’està fent a la Beckett que engloba diferents obres relacionades amb la relació entre els joves i la ficció i que porta per títol: Res No És Mentida. Dins d’aquest cicle es representa també ‘El chico de l’última fila’, de Juan Mayorga, una obra del 2006 guanyadora d’un premi Max i que va inspirar la pel·lícula ‘Dans la Maison’, de François Ozon. La versió d’ara la dirigeix Andrés Lima i la protagonitzen Sergi López i Míriam Iscla.