Quan al segell gironí Saltamarges es van assabentar de l'existència de la botiga Ultra-local Records, al Poblenou, van pensar de seguida a fer-los una visita. ALBERT RIERA, segell Saltamarges "El primer que vam fer és flipar perquè obrir botigues ara és com una mica de bojos últimament però de seguida penses: els portarem uns discs nostres." I dit i fet. Hürricade, el grup capçalera de la discogràfica, ja es pot trobar a la botiga. Un pas més en l'intent d'assolir l'objectiu pel qual en Raül va decidir deixar la fàbrica on treballava des dels 18 anys i engegar un negoci arriscat. RAÜL CHAMORRO, propietari d'Ultra-Local Records "La idea bàsica i general i el gèrmen de tot plegat és que vaig pensar que hi ha molts segells catalans que editaven coses ja sigui d'aquí o de fora i llavors vaig pensar que estaria molt bé trobar una botiga on poder trobar tots aquests segells i descobrir perquè, de vegades, ni la gent d'aquí sabem el que hi ha." Per això, des d'Ultra-local Records es convida els grups que es volen donar a conèixer que els portin els seus treballs. "Un dels discs que ens han portat el grup directament és aquest disc que està molt ben editat, molt cuidat que es diuen Obsidian Kingdom, el disc es diu Mantis. I fan un metal experimental molt elegant i xulíssim." De fet, a tota la botiga s'hi respira passió per la música. Les parets són plenes de recomanacions i en Raül no dubta a transmetre al client els coneixements que té, d'autèntic melòman. "Cada disc que treuen és una cosa nova cada concert et sorprèn, a mi m'agraden moltíssim."
En un moment en què el negoci de la venda de música no passa, precisament, pel seu millor moment resulta encomiable l’esforç de Raül Chamorro per obrir una nova botiga de discos, l’Ultra-Local Records. I ho fa al Poblenou, lluny del districte de Ciutat Vella, lloc on, per tradició, solen dirigir-se els qui volen comprar música. Una aposta arriscada, per tant, que en Raül, que va deixar la seva feina des dels 18 anys en un magatzem per complir el seu somni, espera que arribi a bon port. Segons explica, ha optat pel districte de Sant Martí perquè els lloguers del centre eren massa cars per la seva butxaca. A més, és un barri on hi ha molts locals d’assaig i, per tant, és freqüentat per músics. Convida a les bandes emergents que els portin les maquetes o discos autoeditats per fer-ne difusió.
Tot plegat per aprofundir en un concepte de botiga basat en el producte local. El seu objectiu és que el client trobi en un sol espai tot (o gairebé tot) el que s’edita a Catalunya. “Vaig pensar que hi ha molts segells catalans que editen bona música, ja sigui d’aquí o de fora, i vaig pensar que seria bona idea crear una botiga on reunir tots aquests segells perquè el client pugui descobrir tot el que es fa a Catalunya,” explica Chamorro.