Carrers com aquest s'omplen de petits negocis de joves que proven sort en el món del comerç de barri. Per potenciar iniciatives com aquestes, el districte de Gràcia engega una campanya que dotarà de recursos i assessorament els joves que vulguin tirar endavant els seus projectes. El Max Llobell té 18 anys i molta iniciativa. Tot va començar quan es van reunir un grup d'amics amb ganes de fer un curtmetratge. La manca de recursos va parar el projecte, però en va sorgir una aventura empresarial. Es tracta d'AMG Company, una productora audiovisual que ofereix fotografia i vídeo professional. MAX LLOBELL, AMG Company "Jo crec que has de pensar què vols fer, què pots fer i com ho faràs i llavors dius, per exemple: 'jo volia fer això, doncs vaig crear un nom, vaig crear una estructura i vaig intentar començar-ho'." L'Espai Jove La Fontana ha seguit des del principi la iniciativa del Max per assessorar-lo. Ara, però, serà més fàcil fer-ho, ja que es crearà un viver d'empreses joves en aquest equipament. SANTI CAÑO, director de l'Espai Jove La Fontana "Barcelona Activa és un servei que fa molts anys que funciona a la ciutat, que és molt gran, és molt macro i potser per a un jove, sobretot per una franja d'edat de 18 a 21 anys, li pot quedar en algun moment gran i llavors és una miqueta aquest espai perfecte per fer aquesta llavor." A més d'aquests recursos, els joves també podran formar-se amb activitats i xerrades que oferirà el punt d'informació juvenil. Aquest espai ha vist com han augmentat les consultes sobre assessorament laboral, ofertes de feina i iniciatives empresarials. BERNAT PONS, informador del Punt d'Informació Juvenil de Gràcia "Rebem molt jove que vol muntar una cooperativa o vol fer una associació o una petita empresa i una mica ens pregunten com a primer recurs on s'han d'adreçar per fer aquest tipus de tràmit." Amb un 50% d'atur juvenil, aquesta mesura vol fomentar l'autoocupació i facilitar la creació de negocis. ESTEVE SUÑÉ, conseller de Joventut del districte de Gràcia "Cal potenciar aquelles altres formes d'emprenedoria, com pot ser la cooperativa, que és una forma més fàcil de constitució per a un jove i que fins i tot és una cosa que aquí a Gràcia està força arrelada al districte." També es dibuixarà un mapa jove comercial, que permetrà conèixer experiències d'èxit o negocis que no hagin funcionat. D'aquesta manera es vol connectar els nous emprenedors amb el món real. Totes aquestes activitats es començaran a aplicar a partir del gener fins al juliol, quan es valorarà la continuïtat de la mesura.