L’Ajuntament i Fira de Barcelona han decidit escurçar la fira de moda urbana The Brandery. A partir de l’any que ve només hi haurà una única edició. Se celebrarà a l’estiu, tot i que encara no se’n coneixen les dates. Segons l’organització, la setmana vinent es donaran més detalls del futur d’aquest esdeveniment que es va celebrar per primera vegada l’estiu de 2009, substituint la fira Bread and Butter que va marxar a Berlín.
La fira es reinventa i aposta per obrir-se al consumidor final
The Brandery reinventarà el model, fins ara un certamen pensat en els botiguers i els distribuïdors. El mercat de la moda ha evolucionat en l’última dècada. Vuit anys enrere el 33% de la moda que es venia era a través de la botiga multimarca. Ara això ha canviat i només representa un 22%. La marca vol tenir contacte amb el consumidor final i prescindeix en molts casos de les botigues multimarca. Per aquest motiu The Brandery canviarà de rumb en la pròxima edició.
The Brandery acostuma a coincidir amb la 080 Barcelona Fashion, que se celebra dos cops a l’any. Una passarel·la per a dissenyadors emergents i consolidats al país que se celebra en doble edició, una a l’hivern i l’altra a l’estiu.