A ca la Cacahuets, una casa de barrets d'una petita ciutat de províncies muntanyenca, és nit de Nadal. Les forces vives de la població són clients habituals del pis de dalt, el pis noble, fins i tot en una data tan assenyalada. L'obra fa un gir amb l'arribada d'un àngel caigut del cel, i el que semblava una peça costumista es muda de farsa esperpèntica. Tothom mira de treure profit de l'àngel, que no entén on ha anat a parar. Per aquest 'Ball de titelles' s'ha qualificat a Ramon Vinyes de Valle-Inclán català. RAMON SIMÓ, director escènic "Es juga, diguéssim, amb un component expressionista. Pot estar en algun punt inspirat en l'esperpent de Valle-Inclán, però jo penso que també beu molt de l'expressionisme d'entreguerres, és a dir, quan hi ha un teatre que vol ser un teatre social, un teatre polític, i fins i tot un teatre poètic, que adopta les formes populars per arribar a la gent. Jo diria que el Ramon Vinyes si hagués continuat escrivint s'hauria situat entre Fellini i Tim Burton." Nao Albet és el jove alat i Mercè Ros la mestressa del burdell, però no es pot parlar clarament de protagonistes en un joc escènic eminentment coral. Set dels 19 intèrprets encarnen més d'un personatge. En un espai del vestíbul del teatre s'ha habilitat una petita exposició en la qual es pot resseguir la vida i obra d'aquest autor poc conegut. No s'hi podia obviar, per exemple, l'amistat de Ramon Vinyes amb Gabriel García Márquez, qui va immortalitzar-lo a la novel·la 'Cien años de soledad' com "el sabio catalán, el hombre que lo había leído todo".