La companyia de dansa teatre belga Peeping Tom presenta a la Sala Gran del TNC i durant dos dies (11 i 12 de juliol) ‘Kind’. El muntatge tanca una trilogia sobre la família, encetada per Peeping Tom amb ‘Vader’ (dedicada al pare) i continuada amb ‘Moeder’ (sobre la figura materna). Des que el 2012 va presentar ’32 rue Vandernbranden’ al Teatre Lliure, també en el marc del Grec, la companyia belga ha establert una connexió especial amb el públic barceloní. El TNC no només ha coproduït ‘Kind’ (amb el Grec i teatres de Brussel·les i Ludwigshafen, Alemanya), sinó que n’ha acollit assajos i ha permès que la companyia emprés espais com els magatzems, d’on ha manllevat elements de muntatges anteriors per integrar-los a l’escenografia.

El vessant fosc de la infància

Segons els directors de ‘Kind’, Gabriela Carrizo i Frank Chartier, l’espectacle dona una visió poc complaent de la infància, perquè hi ha innocència i joc, però també violència. La por de la soledat, les fronteres de l’inconscient i els impulsos primaris són elements que han inspirat el muntatge. L’atmosfera inquietant, marca de la casa, s’aconsegueix a ‘Kind’ amb una escenografia que recrea la clariana d’un bosc, delimitada a banda i banda per un penya-segat i els arbres.

En el muntatge hi intervenen sis intèrprets i quatre figurants. La mezzosoprano Eurudike de Beul encarna una nena inquietant, perquè és massa gran per al paper que representa. ‘Kind’ és el darrer espectacle de la temporada 2019-2020 del TNC.