El Palau de la Música fa un pas més per modernitzar-se. La innovació i la digitalització són els pilars fonamentals de la institució que ha presentat el Pla estratègic 2019-2022. Una de les novetats és la nova plataforma de difusió dels continguts digitals que genera l’organització i que vol arribar a més públic. És el Palau Digital que s’estrenarà el 23 de juliol amb l’emissió del documental ‘Palau de la Música Catalana (Resurrecció)’, un repàs emocional sobre com es va viure des de dins l’espoli del Palau i com s’ha superat la crisi més important de la institució. A la pel·lícula es recull el testimoni dels treballadors i alts càrrecs de l’organització que van viure en primera persona el cas.

Més públic i nous estils musicals

Un dels objectius que s’ha marcat el Palau és ampliar la programació amb activitats complementàries i incorporar nous estils musicals. Un exemple seria la posada en marxa d’un programa de músiques del món, ha assegurat el director general del Palau, Joan Ollé. Diu que “és un camí a explorar en un futur” però que s’haurà de fer sent “curosos” amb altres institucions per no fer-los la competència.

Per tal d’incrementar els ingressos s’ha posat sobre la taula la possibilitat d’incrementar les visites que inclouen assajos i també les visites privades.

Un dels objectius que s’han marcat és incorporar dones compositores i directores d’orquestra al cor, ha afirmat Simon Halsey, director artístic dels cor de l’Orfeó Català i assessor artístic del Palau. Durant aquests propers quatre anys es vol ampliar la presència d’artistes catalans i d’internacionals. Amb tot, l’organització ha assegurat que vol incrementar les xifres de públic. El 2017 el Palau va tenir 197.000 espectadors en els concerts propis.