Són escales les que guien els visitants fins a l'exposició i un cop a dins, unes altres escales són les que presenten totes les peces. És la particular posada en escena que proposen una quarantena de firmes espanyoles relacionades amb el disseny d'interiors. La seva és una mostra que vol ensenyar cap on van les noves tendències decoratives. I amb un to poc habitual, tots els elements són d'un únic color. MICHIEL TEGELAARS "És realment interessant el disseny espanyol, està molt ben considerat. És un valor nacional, ja que és molt avantguardista i molt habitable alhora." MARTA BELTRÁN "Hombre, la forma es bastante inovadora, pero el color a mi me encanta." DAVIDE TREVISAN "El color i les formes. Perquè el gran contrast entre el vermell i el negre fa que el disseny sigui més potent." Mobiliari i disseny per a les llars, amb nom i cognoms. Entre algunes de les més destacades hi ha la taula geomètrica que corona l'exposició, coneguda com Mettsass, l'alfombra Roses o la làmpada Chou.

Al 2008, després d’una exposició a Nova York titulada ‘Rojo’, les empreses espanyoles que hi havien participat van decidir formar la Red de Empresas de Diseño (RED). En formen part 40 companyies relacionades amb el món del disseny d’interiors. Han passat cinc anys des del naixement del grup, però a l’exposició que ara es pot veure a la Sala Vinçon de Barcelona tornen a recuperar el to que els va fer néixer: un recorregut vermell entre cadires i butaques, làmpades, alfombres i textures.

Fer aquesta exposició no només els serveix per mostrar les noves tendències decoratives. També volen reivindicar el disseny espanyol. Diuen que les firmes que hi han participat representen “els valors del bon disseny, de la seva autoria, de la perdurabilitat”. També afegeixen que el seu mobiliari té una molt bona relació qualitat-preu.

Un disseny preparat per viatjar

Els encarregats de planejar la posada en escena de la mostra han estat Arquitectura-G. Han muntat una estructura a base d’escales que poden crear múltiples formes i adaptar-se a tot tipus d’entorns. La idea és que l’exposició pugui viatjar per tot el món i exhibir-se en qualsevol espai.