La comissària, Suset Sánchez, va néixer a Cuba i viu a Madrid. Ha triat cinc vídeos molt diferents per convidar el visitant a reflexionar sobre el sentit de les imatges que veu. L’objectiu, per al públic, és “anar més enllà de la lectura més evident de les obres i trobar més interpretacions”. És el cas del vídeo d’Ignacio Uciarte, ‘The history of the typewriter recited by Michael Winslow’ (2009), que va ser molt comentat a les xarxes socials perquè l’actor és conegut i imita a la perfecció el soroll de les màquines d’escriure. Suset Sánchez proposa una altra lectura. “Faig un paral·lelisme amb la història colonial. Jo veig un actor afrodescendent que imita la màquina d’escriure, la mateixa màquina que va escriure les vides de tots els indígenes, la que estava a les mans dels colons i d’alguna manera, decidia del futur de la gent”. Una interpretació relativa i personal de la comissària, que ens convida a proposar d’altres i crear nous “rumors”.

El treball de Suset Sánchez és molt conceptual i potser no arribarà als visitants més impacients, que potser no s’aturen a llegir els cartells explicatius. Tot i així és una feina molt valuosa perquè ens permet reflexionar sobre el sentit mateix de les exposicions i de les col·leccions. Fins i tot posa en qüestió “l’aura dels museus”, que sovint intimiden, però que realment diu que ens allunyen de les obres perquè les sostreuen del seu context. La intenció de Suset Sánchez és que el visitant tingui un tracte directe amb l’obra i sense condicionants.