El 17 d’abril, la sala BARTS va tancar portes i ara, l’espai, obre etapa reconvertit en Paral·lel 62, el que es coneixerà també com la Casa de la Música de Barcelona. Es tracta d’un equipament municipal gestionat per la Unió Temporal d’Empreses formada per les cooperatives L’Afluent, Quesoni i la Sala Upload, que van guanyar el concurs públic que va convocar l’Ajuntament de Barcelona.

Foto: Pere Francesch

Segons han explicat els responsables del projecte, aquesta temporada hi haurà una programació centrada en diverses disciplines i que donarà espai a l’escena cultural local i internacional. Entre les prioritats hi ha “incorporar el talent local dels barris veïns”, com el Raval, el Poble-sec i Sant Antoni. Per això, hi haurà espai per a propostes emergents i km 0.

Actes i espectacles per a tots els públics

La programació inclou espectacles per a tots els públics i, fins i tot, hi ha la previsió d’incorporar actes adreçats a centres escolars. L’arrencada ha tingut actuacions de The Magnetic Fields o Jorja Smith, en el marc del Primavera Ciutat. Del 16 al 19 de novembre acollirà les Jornades Internacionals pels Drets Culturals Culturopolis. El 20 de novembre també hi actuaran Andrea Moris i Marco Mezquida i Ferran Palau farà el concert del final de gira el 17 de desembre. També es mantenen propostes impulsades per als gestors anteriors com ‘El petit príncep’ o algunes actuacions del Festival Guitar BCN.

Un edifici històric del Paral·lel

L’espai que ocupa Paral·lel 62 té dues sales habilitades per a concerts i espectacles. La sala gran pot acollir fins a 1.450 espectadors i la sala Club —la més petita— té disponibles 120 localitats. A banda hi ha un estudi de gravació i altres sales més petites que poden acollir tallers o trobades. L’edifici ha estat seu d’algunes de les sales de festa més icòniques de la ciutat al llarg dels anys: va ser el Circo Español Modelo, la discoteca Studio 54 i després —un cop la va adquirir l’Ajuntament de Barcelona— l’Artèria Paral·lel i la sala BARTS.