Anar de compres per la xarxa té certs inconvenients, com no poder emprovar-se les peces per saber quina talla és la més adient. Per això, un grup d'investigadors del Centre de Visió per Computador de la Universitat Autònoma han creat Verisize. XAVIER ROCA, investigador CVC "A partir d'una mostra de més de 50.000 persones, buscar amb molt poca informació inicial, ser capaç de predir quines eren les seves mides corporals." Amb aquesta eina, no cal que el comprador es mesuri, només ha d'introduir l'edat, l'alçada i el pes i triar el model de complexió que s'assembla més al seu cos. A partir d'aquestes dades, se li recomana una talla. XAVIER ROCA, investigador CVC "Quan donem nosaltres l'alçada, és com si estiguéssim fent una mena de filferro. A partir del pes, aleshores aquest filferro el fem com si fos un tub. A partir de la complexió, aquest tub anem donant-li una forma fins que ens quedaria la forma d'un maniquí." L'objectiu de Verisize és reduir el nombre de devolucions per problemes de talles, que produeixen insatisfacció en el comprador i més despeses per al venedor. Els webs de comerç electrònic de roba poden integrar aquesta aplicació per un preu que dependrà de l'ús que en facin els clients.

Verisize ha convertit la presa de mides en càlcul estadístic. Els investigadors del Centre de Visió per Computador han estudiat les característiques antropomòrfiques de 50.000 persones de complexions diverses. Amb aquesta base de dades, Verisize crea un maniquí virtual a partir de l’edat, alçada, pes i complexió de l’usuari.

La idea va sorgir de la necessitat d’una botiga de confecció de vestits a mida per Internet. L’empresa havia de confirmar que les mides que es prenien els usuaris fossin les correctes. Per això, calia mesurar les diferents parts del cos per conèixer la talla d’una persona. Inicialment, es va pensar un sistema que incloïa l’ús d’una càmera, però aquesta opció es va descartar perquè bona part dels clients no estarien disposats a posar-se davant d’un objectiu en roba interior. Així es va arribar a la conclusió que calia elaborar un model estadístic.

Verisize es pot integrar en qualsevol web de comerç electrònic de roba i es pot adaptar. La inversió inicial per incorporar aquesta aplicació és zero, ja que les empreses paguen una quota depenent de l’ús que se’n faci, a tres cèntims d’euro per cada clic. L’empresa de confecció de vestits a mida que va demanar el projecte ja l’utilitza i ha vist com les devolucions, que se situaven en el 5% de les vendes, han caigut fins al 0,5%.

Els investigadors del Centre de Visió per Computador continuen buscant noves utilitats per a Verisize. De moment, mesura el tronc superior i inferior del cos, però volen buscar un model similar per als peus, per poder arribar a les sabateries. Les xarxes socials també són un camp per explorar. Verisize ofereix als usuaris incorporar les dades en la informació addicional de Facebook. A partir d’aquí, estudien que es puguin compartir els resultats de Verisize amb els contactes de la xarxa social perquè els amics puguin regalar roba sabent que encertaran la talla.

Una desena d’investigadors i enginyers són els creadors de Verisize. L’equip està format per persones de diverses nacionalitats: xinesa, libanesa, italiana, índia i catalana.