Una caixera de supermercat es posa en contacte amb tu i t’explica que ha descobert un patró de compra de diversos clients. Estan adquirint els mateixos productes. Però, per què? Què hi ha al darrere d’aquest comportament? Et quedaràs de mans plegades sense intentar trobar la resposta? Doncs així comença el joc Gazpacho, dissenyat pels creadors de la cooperativa Bizarre Escape Room durant el confinament.

El joc va néixer com a resposta a l’aturada econòmica que va provocar la covid-19. Segons Daniel Belzunce, un dels socis fundadors d’aquesta cooperativa del Poble-sec, “quan vam començar a veure que això aniria per llarg, no només ens vam preocupar sinó que també ens vam ocupar per veure de quina manera podíem salvar certa activitat. I d’aquí va néixer la idea de fer un joc en línia”. 

Però, és clar, l’equip de Bizarre partia d’un avantatge. Dominen la narrativa del joc perquè aquesta és la seva passió. I especialment els del tipus “escape room”, que es juguen en equip i en què els participants han de trobar una sortida en un temps determinat en la sala on estan tancats, a partir d’unes pistes que se’ls dona.Un joc de pistes en línia i en directe basat en la narrativa dels “escape room”.

Un joc nascut amb el confinament

Els creadors de Gazpacho van saber detectar una necessitat que es va produir durant el confinament i li van donar  resposta. “Estaven començant a aparèixer molts jocs virtuals que tenien relació precisament amb els virus, les infeccions, les pandèmies”, explica Daniel Belzunce, i afegeix que “la gent tenia ganes de marxar d’això per anar a una narrativa totalment diferent”. Per a aquest motiu van crear Gazpacho. Per passar una estona divertida. Hi van incloure l’humor perquè la gent s’ho passés bé i oblidés, ni que fos per un moment, el que estava passant. I, de moment, la resposta que han obtingut ha estat molt positiva.

“Jugadors habituals de ‘escape room’ ens han explicat que han gaudit moltíssim del joc perquè els ha tingut entretinguts durant molta estona”. De moment, ja els demanen fer una segona part, però el que més els ha satisfet és que ja hi ha empreses interessades en el desenvolupament de la narrativa i el format que han dissenyat.

Un joc d’escapada per videoconferència

En el joc que han desenvolupat les pistes als participants es lliuren a través d’internet. Bé sigui a les xarxes socials o en aplicacions com ara Google Maps, o amb l’ús de programes que habitualment s’utilitzen en el dia a dia, com ara els fulls de càlcul. “Gazpacho és un joc en línia pensat per jugar a partir de dues persones. De manera presencial o bé a distància, compartint pantalla des d’algun programa de videoconferència. Té una durada aproximada de dues hores, però podem assegurar que és frenètic”, afirma Belzunce.

La Fiona, la caixera d’un supermercat, t’explica la història i es comunica amb tu utilitzant Telegram. Però és necessari sortir d’aquesta xarxa social per investigar i trobar les respostes als reptes que es plantegen i, finalment, resoldre el misteri. El joc és en línia, multijugador i pots veure i interactuar amb els teus companys de partida a través de plataformes de videotrucada. D’aquí, possiblement, el seu ganxo. Cada esdeveniment, cada partida, és única i irrepetible.

Que per què es diu Gazpacho el joc? Us animeu a descobrir l’enigma?