El president de la Fundació PuntCAT, Santiago Ribera, ha comparat els dos dominis que gestionarà l’entitat i ha explicat que, mentre que el .cat representa un domini lingüístic i és propietat de la Fundació, el .barcelona és públic, propietat del consistori, i té cert caire “geogràfic”, perquè està vinculat a la ciutat. Altres capitals europees com París, Berlín o Londres també diposen de domini propi.

Ribera ha assenyalat que, durant els dos mesos del període de llançament, es prioritzaran els dominis que demanin particulars, institucions o empreses que “tinguin certa relació amb la ciutat de Barcelona” i reforcin la seva “imatge de marca”, relacionada amb la moda, la cultura, les “smart cities” o l’esport. Quan s’acabi aquest període ja no es farà aquesta prevalidació sinó que hi haurà una assignació automàtica, sempre d’acord amb els criteris establerts per l’Ajuntament.

Segons la Fundació, es treballa amb la previsió de posar en marxa el domini durant el darrer trimestre d’aquest any, abans de 2016, però el calendari definitiu es marcarà en les properes reunions entre l’entitat i el consistori. L’organització va assessorar el consistori en el procés de selecció de l’ICANN (la Corporació d’Internet per a l’Assignació de Noms i Nombres) per als dominis .barcelona i .bcn, aquest últim, d’ús intern del consistori.