Si llegim la lletra petita quan signem qualsevol contracte, per què no ho fem quan comprem un bitllet d'avió per Internet? La llei obliga les empreses que operen a la xarxa a facilitar una informació prèvia al consumidor. Unes dades redactades per advocats que no són fàcils d'interpretar. Tot i així, Victor Roselló, lletrat especialitzat en tecnologies de la informació i la comunicació, ens recomana que, abans de comprar, tinguem molt clar a quina empresa estem contractant el servei i com podem contactar-hi en cas de problemes. Evitarem així situacions com la d'aquest client que es va equivocar en posar un cognom en un bitllet d'avió i assegura que per molt que ho intenta no ha aconseguit contactar amb la companyia aèria. Vueling i Ryanair ocupen la vuitena i la novena posició respectivament en el rànquing d'empreses amb més reclamacions entre 2012 i 2014, segons dades de l'Agència Catalana del Consum. Entre totes dues sumen prop d'un miler de queixes. Darrerament, els clients que naveguen per Internet buscant un bitllet al millor preu es troben amb una altra picaresca per part de les empreses. A través de les galetes de navegació les companyies obtenen informació sobre el consumidor i fluctuen el preu del producte final. Fins i tot es fixen en el tipus d'ordinador que utilitzem. La recomanació dels experts és obrir la pestanya de les galetes i desactivar-la i, en tot cas, reclamar si l'empresa no especifica els usos que donarà a la informació que obtingui de la nostra navegació perquè, per llei, també està obligada a fer-ho.

La primera recomanació per esquivar els fraus a l’hora de comprar vols per Intenet és mirar amb deteniment les condicions. De fet, la llei obliga les empreses que operen a la xarxa a facilitar una informació prèvia al consumidor, però sovint són textos difícils d’interpretar. Víctor Roselló, advocat especialitzat en TIC, aconsella tenir molt clar a quina empresa es contracta el servei i com s’hi podrà contactar en cas de problemes.

Una altra carta que juguen les empreses són les galetes de navegació, amb què obtenen informació sobre el consumidor. Amb aquestes dades, fluctuen el preu final del producte, fins i tot en funció del tipus d’ordinador des d’on es fa la cerca. La recomanació dels experts és obrir la pestanya de les galetes i desactivar-la i, en tot cas, reclamar si l’empresa no especifica els usos que donarà a la informació que obtingui de la nostra navegació perquè, per llei, també està obligada a fer-ho.