Barcelona Printlife

La digitalització ha canviat per complet el món de la fotografia. Cada cop és més usual que els ciutadans guardin les seves imatges als ordinadors o als dispositius mòbils. Això comporta que la impressió de les fotos hagi quedat relegada a un segon pla. L’exposició “Barcelona Printlife” vol destacar el valor de la fotografia impresa a través de 7.000 fotografies de situacions quotidianes compartides per persones anònimes.

La mostra, que es pot visitar fins al 20 de gener al Museu del Disseny, destaca el valor de les imatges com a element clau per fer més perdurables els records. S’hi poden veure postes de sol, paisatges, autofotos, imatges d’animals i instantànies de moments importants de la vida, com un casament. Són imatges que, d’una manera o altra, generen emocions als seus autors cada cop que les veuen impreses. Així ho explica el director de Fujifilm a Espanya i Portugal, Eduardo López.

“Es tracta de veure aquesta fotografia diàriament i sentir el mateix que quan aquella imatge va ser presa. Avui dia, amb els telèfons, veiem la foto en el moment, la compartim i la consumim, però després tot això queda oblidat: de vegades és molt difícil recuperar-la.”

Diners per a la investigació de l’Alzheimer

Un dels objectius de “Barcelona Printlife” és recaptar diners per a la recerca de l’Alzheimer. Mercè Boada, directora mèdica de la Fundació ACE, explica que la fotografia serveix d’estimulació cognitiva i que s’utilitza com a eina terapèutica per als malalts. La multinacional Fujifilm aportarà un euro per cada visitant de l’exposició.

A banda de l’exposició, hi ha tallers per a tots els públics. Neuropsicòlegs de la Fundació ACE ofereixen revisions gratuïtes de memòria a les persones majors de 50 anys. Per la seva banda, Fujifilm ha instal·lat tallers de fotografia per a joves i un espai perquè els visitants puguin imprimir les seves imatges personals. Tot plegat, segons els organitzadors, per demostrar la importància que tenen les fotos en els records vitals.

Barcelona Printlife