El districte de Sants-Montjuïc ha escoltat les demandes dels usuaris i millorarà la freqüència de pas i el recorregut del bus 91. Per aconseguir-ho ha presentat quatre propostes al veïnat. Jordi Falcó Comissió Veïns i Veïnes la Bordeta “Hi ha diverses propostes que són de recorregut molt estranys, no ens agraden les circulars, no ens agrada una que fa forma de X. Ens agradaria més una cosa que es basés en el dibuix original que ja es va consensuar en una assamblea el passat maig”. La proposta que està acabant de definir la Comissió de Veïns i Veïnes de la Bordeta tindria una ruta similar a l'actual tot i que allargaria el recorregut pels extrems fins a arribar a la riera Blanca i al Mercat de Sant Antoni. D'aquesta manera enllaçaria amb la parada de metro de Santa Eulàlia i les línies V3 i V5 (ve baixa 3 i ve baixa 5) de la xarxa ortogonal. A més, també recuperaria el servei els diumenges i festius. Laura Pérez regidora Sants-Montjuïc “Crec que hem de trobar l'encaix d'aquestes quatre que millor resposta doni al veïnat, un veïnat que valora molt positivament que els estiguem donant marge de maniobra i per tant de decisió a ells mateixos. S'haurà de veure Plaça d'Espanya, l'estació de Sants quin és el recorregut que quadra amb una millor freqüència. La intenció és fer-ho acompanyats del seu criteri, de les persones que cada dia utilitzen aquests autobusos” Està previst que durant els propers dies, la Comissió de Veïns i Veïnes de la Bordeta es reuneixi amb el districte i els tècnics de TMB per seguir treballant el recorregut que millor s'adapti a les necessitats dels usuaris. Tot i això, encara no hi ha una data fixada per veure com serà la nova ruta del bus conegut com la Monyos.

El temps d’espera del bus 91 pot arribar fins als 50 minuts i segons els usuaris el recorregut no s’adapta a les seves necessitats, especialment des que es va escurçar com a conseqüència de la implantació de la xarxa ortogonal.

El districte, juntament amb TMB, ha escoltat les demandes del veïnat de la Bordeta i els ha presentat quatre propostes per modificar la ruta de l’autobús conegut com La Monyos (en referència al personatge històric, nascut a la Bordeta, que per tornar des de la Rambla utilitzava el tramvia 52, després substituït pel bus 91). Totes preveuen connectar el barri amb el CUAP de Manso i unes freqüències de pas d’entre 18 i 25 minuts. Tot i això, a la Comissió de Veïns i Veïnes de la Bordeta no li acaba de convèncer cap de les rutes i, per això, demana al consistori que recuperi el traçat que li va presentar el mes de maig passat.

La proposta de la Comissió, que encara ha d’acabar de perfilar abans de presentar-la al districte, tindria un recorregut molt semblant a l’actual, però l’allargaria pels extrems. D’aquesta manera, el 91 connectaria la riera Blanca amb el Mercat de Sant Antoni i tindria connexió amb les línies V3 i V5 de la xarxa ortogonal i permetria el transbordament amb el metro amb una parada molt propera a l’estació de Santa Eulàlia. A més, també recuperaria el servei els diumenges i festius.

Les opinions dels usuaris, clau per definir la ruta

Des del districte, asseguren que tot i haver presentat quatre propostes, la idea és aconseguir el millor recorregut i la millor freqüència de pas. “El veïnat valora molt positivament que els estiguem donant marge de maniobra i, per tant, de decisió a ells mateixos. S’haurà de veure plaça d’Espanya, l’estació de Sants quin és el recorregut que quadra amb una millor freqüència. La intenció és fer-ho acompanyats del seu criteri, de les persones que cada dia utilitzen aquests autobusos”, assegura la regidora del districte, Laura Pérez.

Segons la Comissió de Veïns i Veïnes, els propers dies aprofitarà per acabar de polir alguns detalls i ja podrà presentar la proposta al districte.