La Lleteria del Poble-sec fa només 6 anys que es va posar en marxa i ja s'ha convertit en un comerç de referència al Poble-sec. Va començar com un espai de criança ecològica, però les demandes veïnals van donar un gir al negoci cap a l'alimentació ecològica. Fernando Etayo i Júlia Le-Senne Propietaris La Lleteria del Poble-sec “El tracte amb la gent jo crec que ens diferencia molt perquè som joves i ens agrada parlar amb la gent i els clients i crec que això funciona molt. Tenim un tracte molt proper amb la gent, també és una mica afavorir la cohesió del barri.” Precisament aquest esforç per satisfer les necessitats del client i la capacitat de fusionar el comerç tradicional amb un d'allò més innovador basat en l'alimentació saludable i el benestar de les persones, ha servit a la Lleteria per guanyar el Premi EixosBCN 2017. Fernando Etayo i Júlia Le-Senne Propietaris La Lleteria del Poble-sec “Aquest premi ha sigut una cosa molt curiosa perquè nosaltres no ens havíem presentat. No sabíem ni que existia el premi i l'Associació de Comerciants del Poble-sec ens va dir que ens havia presentat i que havíem guanyat el premi. Estem molt contents perquè ha sigut una explosió de publicitat, renovar-nos. També estem contents que es reconeguin projectes com aquest que són petits, de barri i tenen una altra filosofia de consum” De cara al futur, el Fernando i la Júlia asseguren que seguiran molt a prop tant dels clients com del barri per adaptar el negoci en funció de les seves necessitats.

La botiga està dirigida per la Júlia i el Fernando i asseguren que el secret de l’èxit és la seva relació amb el client: “Ens agrada parlar amb la gent i els clients i crec que això funciona molt. Tenim un tracte molt proper amb la gent, també afavorim la cohesió del barri”.

Precisament per això, la Fundació Barcelona Comerç va atorgar el premi EixosBCN 2017 a la Lleteria del Poble-sec.  Els van premiar per l’esforç que fan per satisfer les necessitats que tenen els clients i la capacitat que han tingut per fusionar el comerç més tradicional amb aquell més innovador. A més, fan una gran tasca de divulgació entre el veïnat, també a través de les xarxes socials.

El guardó va arribar de sorpresa, perquè ni la Júlia ni el Fernando coneixien aquests premis. “Nosaltres no ens havíem presentat. No sabíem ni que existia el premi i l’associació de comerciants del Poble-sec ens va dir que ens havia presentat i que havíem guanyat el premi. Estem molt contents perquè ha sigut una explosió de publicitat i perquè és un reconeixement a projectes petits, de barri i tenen una altra filosofia de consum”, asseguren.

El nom del negoci és un homenatge a l’antiga lleteria que ocupava l’establiment fa un segle. El mosaic de l’entrada, catalogat com a emblemàtic, és un exemple del passat d’aquest local.