L’Ajuntament de Barcelona estudiarà instal·lar les anomenades zones d’ultrabaixes emissions als entorns de les escoles, els centres hospitalaris i les residències per a gent gran. Ho ha anunciat la tinenta d’alcalde d’Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé. Aquestes ZBE més restrictives són una de les 100 mesures que ha anunciat el consistori aquest dimecres, amb motiu de la declaració de l’emergència climàtica. Sanz afirma que aquesta acció vol protegir “els col·lectius més vulnerables”.

Segons la tinenta d’alcalde, el consistori estudiarà durant aquest mandat la implantació de les zones d’ultrabaixes emissions, però ha deixat clar que abans caldrà esperar i veure quin és l’impacte real que tindrà la zona de baixes emissions a la ciutat.

Barcelona insisteix en l’impacte contaminant del port

L’Ajuntament de Barcelona ha volgut treure ferro a les acusacions de manipulació fetes pel Port de Barcelona, després que el consistori afirmés que el port i l’aeroport del Prat emeten quasi quatre vegades més de CO2 del que genera la ciutat. La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Janet Sanz, insisteix que el port és un dels contaminants principals de Barcelona i considera que fomenta l’arribada a Barcelona de ferris, creuers i altres vaixells vinguts d’altres països del món. “L’activitat que promociona el port és que un vaixell de la Xina arribi a Barcelona”, ha dit, alhora que ha lamentat que això té un impacte a tota la ciutat: “L’aire no té fronteres”.

Sanz ha celebrat que el port vulgui reduir un 50 % de les emissions de diòxid de carboni fins al 2030. “Però necessitem que diguin com”, ha dit.