L’Ajuntament de Barcelona obre la porta a instal·lar un radar al carrer d’Aragó amb l’objectiu de reduir la velocitat a la qual hi circulen els vehicles. Així ho ha explicat en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. Aquesta és una de les mesures que estudia el consistori per “donar més seguretat al vianant i al transport públic”, tot i que també n’ha apuntat d’altres, com ara una possible remodelació del carrer i una regulació dels semàfors. En aquest sentit, la regidora de Mobilitat ha assenyalat que aquestes mesures s’emmarquen en el pla en el qual treballa l’Ajuntament amb la intenció de “posar el vianant al centre de la mobilitat”.

“A Barcelona conduïm massa ràpid”

, ha subratllat Alarcón. Per això, més enllà dels dos radars de tram nous que l’Ajuntament instal·larà a la ronda del Litoral i al túnel de Badal, Rosa Alarcón ha destacat que hi haurà radars pedagògics i d’altres que multin en carrers amb límits de 50 i de 30 km/h.

“Necessitem que Rodalies es converteixi en el metro de l’àrea metropolitana”

Amb relació a l’informe del RACC que conclou que el trànsit als accessos de Barcelona ha crescut un 14,6%, la regidora de Mobilitat ha defensat que “a Barcelona tenim un bon transport públic” i ha explicat que el problema rau “en la segona i la tercera corona de l’àrea metropolitana de Barcelona”. En aquest sentit, Alarcón ha dit que l’Ajuntament treballa amb l’Estat espanyol per “reforçar la xarxa de connexió amb l’àrea metropolitana” i ha reclamat al Ministeri de Foment que “inverteixi molt més en Rodalies” perquè, ha assegurat, “necessitem que Rodalies es converteixi en el metro de l’àrea metropolitana”.

Paral·lelament, Rosa Alarcón ha fet referència a diverses alternatives de transport públic que poden contribuir a descongestionar els accessos a Barcelona, com per exemple els carrils bus-VAO. “Cal acabar de fer els tres carrils bus-VAO”, ha reclamat. A més, Alarcón ha subratllat la importància de donar més visibilitat als aparcaments dissuassius i al transport públic, concretament als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i al Tram.

Comparteix a: